Otsikko kertoo paljon. Juttuhan on niin, että nyt on liikkeellä virus, joka ilmeisesti tulee vain messengeriin, ei koneelle. Virus kirjautuilee itsekseen sisälle ja lähettelee linkkiä, jota painamalla saa tämän kyseisen viruksen riesakseen. Linkki vaihtelee joskus, mutta ainakin aluksi se oli "dontmissthis.com" tai jotain vastaavaa ja nyt se on ollut myös esim. "aljinat.info". Linkin perässä on aina silmää iskevä hymiö. En sitten yhtään tiedä, että mikähän virus tämä mahtaisi olla, enkä sitten ole varma, oliko tuo selityskään ihan parhaasta päästä. Olen nyt sitten itsekin sattunut painamaan tuosta linkistä ja saanut kyseisen viruksen koneelleni, joten kyselisin, että mitenköhän tuon saisi pois. Itse olen ajatellut, että jos poistaisi meseosoitteensa ja loisi kokonaan uuden, niin häviäisiköhän? Tosin olisi mukavaa, jos ongelmaan löytyisi jokin hieman helpompi ratkaisu. Kiitän avusta jo etukäteen, virukset eivät nimittäin järin mukavia kavereita.
Olenkin ihmetellyt miksei tästä ole tehty ketjua jo aiemmin, melko pitkäänhän nuo linkit on levinneet MSN:n välityksellä Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin itse linkin klikkaaminen ei laukaise virusta, vaan kirjautuminen linkin sivustolle. Ainakin yksi kaveri meni halpaan kun joku sivusto tarjosi hänelle mahdollisuutta nähdä ketkä hänen listansa henkilöt ovat blokanneet hänet. Pliis... Salasanan vaihtaminen auttaa, koska itse asiassa kyseessähän ei ole mikään virus, vaan käyttäjätunnuksen ja salasanan varastaminen (siinä vaiheessa napattu talteen kun kirjaudut niiden avulla jollekin huijaussivustolle).