Virus/troijalainen winamp5.091 setupfilessä?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by fincad, May 25, 2005.

1. fincad

fincad Member

Trophy Points:
    11
    Onko muilla havaintoa että winampin uusin versio, setupfile winamp5091_full_emusic-7plus sisältää jonkinlaisen virus/troijalaisen? Eilen F-secure antivirus alkoi viestittämään että kyseinen setuppi pitää sisällään trojan downloader 32 ja jotain..en nyt muista tarkkaan täydellistä nimeä?
    Olen ladannut filun niin afterdawnista kuin winampin kotisivuilta, ja sama juttu molemmilla kertaa..
    Laittakaa infoa jos jotain tietoa moisesta =)

2. Toymaatti

Toymaatti Active member

Trophy Points:
    66
    Ainakaan nuo virusohjelmat ei löydä setupfile winamp5091:stä mitään, eikä oma Norton. 14 vs 1 = False positive ;)

AntiVir Found nothing
    Avast Found nothing
    AVG Antivirus Found nothing
    BitDefender Found nothing
    ClamAV Found nothing
    Dr.Web Found nothing
    F-Prot Antivirus Found nothing
    Fortinet Found nothing
    Kaspersky Anti-Virus Found nothing
    mks_vir Found nothing
    NOD32 Found nothing
    Norman Virus Control Found nothing
    VBA32 Found nothing

3. fincad

fincad Member

Trophy Points:
    11
    Heh, omituista! Mulla tuo f-secure "herjasi",että jotain virusta/trojalaista siellä on..ajoin myös muita kansioita läpi, mutta ei niissä mitään ollut (tai siis ei ainakeen löytänyt mtn). Ja sama juttu kun yhdellä cd-rw oli tuo winamp 5.091, niin samat f-securen tarinat tuli ruutuun..
    Mutta aika hullulta tuntuu että olisi joku trojalainen, kun setuppi ladattu kumminkin ns. luotettaviski todetuilta sivustoilta..mutta mistäpä näistä tietää.
    Pitää laittaa virusskanneri taas "huutamaan" =)

4. konstis

konstis Guest

Mulla ei toi full emusic plus tuottanut muuta ongelmaa kuin se ettei se toiminu =D alkoi herjaamaan jostain puuttuvasta .dll tiedostosta mitä ei edes asennuksessa asennettu.. kummallista?

Share This Page