Eli koneessani on viruksia. Edellinen virustorjuntaohjelma vanhentui, ja nyt en saa ladattua koneeseen tällä hetkellä mitään. En tiedä johtuuko viruksista vai mistä, mutta netti ja koko kone on epämääräisesti sekoillut. Olen yrittänyt ladata mm. avastia mutta turhaan, lataus ei aukene. Etsin online virusskannereita joista monen monen yrityksen jälkeen aukeni sellainen ohjelma kuin panda activescan. Panda skannasi koneen ja löysi troijalaisia. Missään en kuitenkaan nähnyt mitään linkkiä tai ohjeita siihen miten virukset saa poistettua. ?!?! ELI koneen sekoilu pitäisi saada loppumaan ja troijalaiset pois eli mikä avuksi kun en saa mitään ladattua tähän? Voiko online virusscannerilla poistaa itse viruksia tai asettaa karanteeniin ja jos voi niin miten/millä ohjelmalla? Sellaiset online scannerit joissa piti asentaa joku komponentti eivät avautuneet. Pikaista apua kaivataan!!
Tallenna skannauksen jälkeen tullut raportti esim. työpöydälle "Export to"-painikkeesta. Raportista näet, missä nämä haittatiedostot sijaitsevat, joten voit yrittää poistaa niitä ihan käsipelillä vikasietotilassa. Jos pöpöjä on enemmän kuin tarpeeksi, järkevintä on käydä vaikka naapurissa lataamassa Avast muistitikulle ja asentaa sieltä omalle koneelle.
Tänne voit scannauksen jälkeen liimata epäilyttäviä tiedostoja ja saada vastauksen onko virus tai mikä. Voitko poistaa vai et. Kato onks sulle apua tästä.
Tuolla Windows Liven jutulla sain virukset paikannettua ja osan poistettua. Kahta ei voinut kuulemma poistaa joten menin vaan oman tietokoneen kautta siihen kansioon missä se oli ja klikkasin poista, tyhjensin roskakorin ja käynnistin koneen uudestaan. Tiedä sitten auttoko mitään mutta yritettiin! Laitoin nyt uuden skannauksen päälle ja tarkistan mitä siellä vielä on. Tuo virustotalin linkki ei avautunut, tai siis etusivu näkyi mutta kun viruksen osotteen syötti tuohon ja yritti ladata niin tuli pelkkä tyhjä sivu. Edelleen koneessa on se ongelma että mitään ohjelmia/tiedostoja ei pysty lataamaan tai asentamaan! Todella rasittava vika joka kyllä haittaa jokapäiväistä netinkäyttöä ja varsinkin nyt kun en saa avastia tai mitään asennettua. Mistähän tämä johtuu??? Onnistuu vielä siihen asti kun itse asennuksen/latauksen pitäisi alkaa, yhtäkkiä kaikki latausikkunat sammuu eikä mitään tapahdu. Kiireellistä apua kaivataan!!