Morjens! Pohjustetaas tätä aihetta ensin vähän. Eli asia on näin, että olen viimeisellä luokalla datanomi-opiskeluissa ja pitäisi opinnäytetyötä tehdä... Aiheeksi olen valinnut kaksi tunnettua ilmaista virustorjunta ohjelmaa (Avast ja Zonealarm) Kerron niiden toiminnasta työssäni ja aion arvioida niitä keskenään. Tämän takia haluisin tietää muiden alasta kiinnostuneiden mielipiteitä yllämainituista ohjelmista. Ihan vain plussa ja miinus puolia olisi mukavaa kuulla, joko niiden käyttämisestä tai niiden toimivuudesta.
Avastista mulla on erittäin positiivisiä kokemuksia ja se on mielestäni todella hyvä virustorjuntaohjelma. Tehokas, helppokäyttöinen ja vakaa. Käytin sitä pitkään ja aina toimi hyvin eikä virukset kiusanneet. ZoneAlarmia käytin vähän aikaa ja minulla oli sen kanssa vain ongelmia. Päivitysten kanssa oli ongelmia ja lisäksi se hidasti surffailua huomattavasti sekä aiheutti ongelmia muiden ohjelmien kanssa. Ja olihan vuosia sitten juttu, jossa se lähetti jotain tietoja kotiinpäin. Ainakin omasta mielestäni Comodo, Kerio ja Sygate ovat paljon parempia palomuureja kuin ZoneAlarm.