15 päivän paikkeilla saan uuden tietokoneen tätä kuuta. Käyttöjärjestelmäksi tulee vista premium. Kysymyksiä virustorjunnoista ja palomuureista olisi luvassa. Tyhmiä kysymyksiä osa, olen tumpelo näissä asioissa. Googlesta olen yrittänyt etsiä vastauksia, mutta tyhmä kun ei oikein löydä. Jos joku viitsii uhrata aikaansa ja selittää nuo asiat selkokielellä minulle, niin olisin todella kiitollinen! 1. Ajattelin palomuuriksi Comodoa ja virustorjunnaksi Avastia. Spywaren ym. poistoon spyware doctor ja Ad-aware. Tuolla paketilla pysynee kone suht. puhtaana? En lataile netistä juuri mitään, enkä tahallisesti vieraile epäilyttävillä sivuilla. 2. Onko Comodo vista yhteensopiva vielä elokuussa? Ja jos ei ole, niin mikä olisi hyvä muuri vistalle? 3.Mitkä kohdassa 1 olevista ohjelmista päivittyvät automaattisesti ja tarvitseeko noita ohjelmien asetuksia rukata, kun on asentanut ohjelmat koneelle? 4.Täytyykö vistan oma muuri ottaa pois käytöstä, jos lataan softamuurin koneelleni? Miten se otetaan pois? 5. Modeemini on zyxelin 600 series. Onko siinä oletuksena asennuksen jälkeen sen oma muuri/nat päällä ja kannattaako ne pitää päällä jos lataan softamuurin? Miten saa modeemin muurin päälle/pois päältä? 6. Kun kone tulee minulle siinä ei ole virustorjuntaa. Uskaltanen kuitenkin olla sen verran netissä ilman torjuntaa, että käyn lataamassa virustorjunnan? 7. Onko laajakaistan ja sen modeemin asentaminen koneelle helppo toimenpide? Eli ei tarvitse tietää kauheasti viisaita? En ole asennellut paljon muuta kuin pelejä 8. ISO KIITOS ja KUMARRUS vastaajille Vistan muuria en varmaankaan aio käyttää, kun en osaa kuitenkaan sitä ulosmenevää liikenteen valvontaa laittaa päälle. Eli softamuuri hakusessa..
Omasta mielestä mainioita kysymyksiä, odottelen itsekkin vastauksia. kone tulee vaan jo huomenna. eli vähän kiiruskin ois
* Avast , Antivir virustorjuntaan * Avg Anti-Spyware spywarenpoistoon * eScan tarkistukseen * Firefox * Hosts-tiedosto (MVPS) * Zone Alarm / Jetico palomuuriksi
1. Puhtaana pysyy ilman anti-spyware -ohjelmiakin, jos käyttösi on kuvaillun kaltaista. Mutta paremman mielen antaa jos sitten asennat jonkun skannerin. Ad-aware taitaa olla sieltä huonoimmasta päästä, eikä kai Vista -versiota ole tullut. 2. Ei, vielä ainakaan 3. Avast ainakin. 4. Kyllä pitää ottaa pois käytöstä, luultavasti asentamasi palomuuriohjelmisto asettaa sen pois päältä. Jos ei, niin ihan Windowsin palomuuri -ohjelmalle kerrotaan että äläpäs ole päällä (Käynnistä -> [kirjoita] palomuuri -> Ota Windowsin palomuuri käyttöön tai poista se) 5. - 6. Kun palomuuri on päällä, vaikka Windowsin oma, uskallat mennä latamaan ohjelmia 7. On helppoa. 8. Olepa hyvä.
6. Kun kone tulee minulle siinä ei ole virustorjuntaa. Uskaltanen kuitenkin olla sen verran netissä ilman torjuntaa, että käyn lataamassa virustorjunnan? ja nuo muut? kiitos jo etukäteen.