Suositelkaa (perustellusti) jotain hyvää virustorjunta + palomuuri yhdistelmää (joko pakettina tai erikseen). Itselläni on ollu melko pitkään Nortonin Inet Security 2005 ja sitten 2006 ja sinänsä olen ollut melko tyytyväinen, mutta resursseja se syö kyllä tajuttomasti. Nyt kokeilussa on Kaspersky:n Inet Security 6.0. Tärkeintä olisi, että mahdollisimman vähillä säädöillä (kuten Nortonissa) ja vähillä resursseilla saisi parasta mahdollista suojaa. =) Ei ole väliä onko ohjelma ilmainen vai maksullinen, kunhan on hyvä. Avastista olen kuullut paljon kehuja, onko se kehujensa veroinen?
Itselläni on käytössä Avast & Kerio yhdistelmä,eikä mitään ongelmia ole ollut. Palomuuri Kerio Personal Firewall VirusScannaus. Avast Antivir. http://www.avast.com/ http://www.sunbelt-software.com/Kerio.cfm
AVG Free Edition+ Zone Alarm... siinä ilmais kaksikko ei hidasta konetta eikä tarvi säätää...Kerio on perseestä!!!!!!!!
Jos et mitään hakkereiden henkilökohtaista pommitusta odota niin se on melkein sama mikä softa siinä sun koneessa on! Ilmainen tietysti on parempi mut ns. hyvä kone niin Kaikki "raskaat" on ok jos jaksaa pyörittää et sitä ei huomaa mut jos hieman vanhempaa rautaa niin tämä perus zonealarm, kerio, comodo... yms. kaikki ok+ virus softasta voin sanoa sen henk. koht et mul on ollut aina ilmaisista avira antivir käytössä ja en ole joutunut murehtimaan ja tuskin huvin vuoksi suuri osa populasta käyttää yhdistelmää zone/antivir. Itse olen vaan siirtynyt maksulliselle puolelle. Siinä perusteluja!
Zone Alarm ja Comodo on kaks parasta ilmasta palomuuria... ja AVG Free Edition ja Avira Antivir ovat kaks parasta ilmasta viruksentorjunta ohjelmaa...AVG Free on kyllä paljon helppokäyttöisempi kuin Antivir mutta Antivirillä on parempi automaattinen päivitys!!!!!
Noistahan linkeistä kyllä tajuaa sen et aikamoinen pyhäkolminaisuus on Comodo, Avast ja AVG-Anti-Spyware. Aika törkeen hyvät testitulokset ilmaisiksi...
Zone Alarmista olen jonkun verran kuullut haukkujakin ettei pidä viruksia loitolla. Tosin itse en ole kokeillut. Omalla koneella avira antivir, ad-aware ja spybot. Puhtaana on pysynyt