Eli Vista tässä kaatuilee. Ensimäinen merkki kaatumisesta on äänten jäätyminen ja junnaaminen ja sekuntia myöhemmin tulee Blue Screeni jossa tulee se laskenta sataan ja virhekoodi alkaen 0X00000101..... Tapahtumalokiin ei tallennu mitään ihmeempää kaatumisen aikoihin. Siellä nykyy toki jotain ohjelmien varoituksia ja virheitä, muttei lähelläkään kaatumisen aikoja. Kaikki ajurit yms on asennettu ja kokoonpanon näettekin tuossa. Prossu on ylikellotettu, mutta on täysin vakaa kyllä XP'ssä ja tässä Vistassakin. Nuo kaatmiset tuntuvat tulevan täysin randomilla. Vista paikallisti ongelman vanhoihin ATIn ajureihin sekä Catalyst Control Paneliin, mutta vaihdettua uusimpiin ongelma parani siten, että bootissa ei tule enä virheitä kun ennen niitä tuli. Nyt sitten noin 15 min käytön jälkeen uusilla ajureilla Vista kaatui taas. Poistin CCC'n ja katsotaan kaatuuko enään. EDIT: Noniin tuo viestin alku oli kirjoitettu Vistalla, jonka jälkeen kone taas kaatusi ja otin kuvan bluescreenistä. Oli pakko jataa XP'llä sillä ei tuollaista 5 min uptimee jaksa kukaan. Tuossa kuva BlueScreenistä eli virhe 0x00000101 (0x00000060, 0x00000000, 0x82A4D120, 0x00000001). Missäköhän mahtaa vika piillä?
No eka se tos valittaa tosta prosessorista ja sitten on jos jokin ohjelma ei oo hyvin asennettu. Ootko kokeillu eheyttää asemaaa tai etsiä virheitä?
kokeileppa laittaa vistan levy sisään ja bootata siltä ja valita korjaa järjestelmä tai jsp. On minulla ainakin auttanut.
Missä kohtaa se recovery mahdollisuus tulee kun boottaa vistan levyltä? Itse en ole ainakaan huomannut.
Mulla sama probleema, heitti aina kun yritin saada koneen lepotilasta takas toimimaan. Mutta latasin Acerin sivuilta Acer Orbicam ajurin niin lakkasi, liittyikö se sit web-kameraan, mene ja tiedä. Nyt taas teki tuota mutta latasin uudelleen saman ja hävis vähäx aikaa. Mulla ei auttanut palauttaminen, vaan se ajurin lataus.
Itselleni selvis kyllä ongelma lopulta. AMD ei nähtävästi ole viitsinyt tehdä vistalle piirisarja-ajureita tähän emoon. Kertoo hyvin miten asiakkaista välitetään siinä firmassa.