Minulle heräsi tälläinen kysymys. Minulla on Vista Home Premium Retail-versio ja luonnollisesti paketissa tuli vain 32-bit asennus levy ja tilaus ohjeet 64-bittiseen DVD:hen. Tilasin tuon tuossa vajaa 3 viikkoa sitten ja olen käytellyt sillävälin tuota 32-bittistä versiota. Nyt luin tuon MikroPC testin tuosta 64-bit ja 32-bittisen suoritusarvoista ja tulin tulokseen etten ehkä haluakkaan asentaa tuota 64-bittistä versiota vielä. Kysymykseni on voinko aktivoida aluksi tuon 32-bittisen version ja vaikka vuoden päästä asentaa tuon 64-bittisen version ja aktivoida sen sitten? Vai voinko rekisteröidä vain toisen noista versioista ( siis 32-bit tai 64-bit -versio) ja toinen levy on frisbee tämän aktivoinnin jälkeen? Joudunko ottamaan versioista lopullisesti jommankumma etten voi asentaa enää toista versiota koskaan?
Levy ei jää frisbeeksi. http://groups.google.com/group/micr...=st&q=vista+32+64+key&rnum=2#730bbacf1974a4a4 ja tuon mukaan sama key kelpaa molempiin. Aktivoinnin kanssa voi tulla tosin puhelinsoitto.
Hyvä juttu kun pelkäsin jo vähän. Lähetin Microsoftille mailinkin jo, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään. Lähettävät kuulemma kysymykseeni vastauksen seuraavan 24 tunnin aikana. Aikaa on kulunut jo kohta kaks päivää. Hehehe. Kiitos avusta paljon.
Nyt tuli vielä varmistus Microsoftiltakin, että voin käyttää kumpaakin versiota Vistasta. Kysyin heiltä, että voinko aktivoida jo nyt asennetun 32-bittisen Vistan ja asentaa tuon 64-bittisen version sitten kun haluan ja aktivoida sen. Microsoftin tukipalvelu vastasivat seuraavasti: Lainattu Microsoftin lähettämästä vastauksesta: thank you for your email. You can certainly use the 32 bit version of Windows Vista until you receive the 64 bit version. As you already stated it is only important that you use the license only at one time and not on two different computers. Which version you finally use is up to your preferences. Eli kaikki tilaamaan 64-bittinen versio. Hehehe.
64 bittistä tässä olen harkinnut itsekin. Tosin mitä olen ymmärtänyt niin laiteajuritilanne on vielä huono, eli esim. dvd asema ei välttämättä toimi. Eikä noita natiivi 64 bittisiä softiakaan vielä juuri ole. Ikävin asia mitä olen kuullut aiheesta on se ettei allekirjoittamaton ajuri toimi vista 64 bittisessä, eli jos yrität asentaa jotain minkä ajuri ei ole mikkisoftan siunaama ja allekirjoittama, se ei toimi. Eli järjestelmä ei anna ajaa allekirjoittamatonta ajuria, vaikka sen asennettua saisikin. Sikäli ajattelin että ehkä vielä tyydyn tuohon 32 bittiseen kunnes ohjelmista ja ajureista tuki löytyy de factona.