Vista ei käynnisty

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by montsikka, Apr 19, 2008.

1. montsikka

montsikka Member

Trophy Points:
    11
    Minulla on Hp pavilion dv6000 läppäri ja vista home premium käyttis.. ongelmana on että vista ei tahdo käynnistyä. ruutuun tulee kyllä windows lataa palkki (jossa palikka liikkuu edestakaisin), tämän jälkeen ruutuun ilmestyy vain hiiren osoitin eikä muuta.

Sama jos yrittää vikasietotilaan.. taas pelkkä hiiren osoitin. Olen yrittänyt järjestelmän palauttamista mutta ei auttanut...

Kiitoksia etukäteen!

2. tukis

tukis Guest

Löytyikö Järjestelmänpalautuspiste siltä ajalta kuin laite toimi ja onnistuiko palautus?

Lisäys:
    Eihän se palautus kokonaan ole voinut mennä läpi, koska ei tule työpöytää vieläkään.
    Mietin vaan sitä, että palautuksen pitäsi olla aika "tehokas", jollei ole laitevikaa tai tiedostojärjestelmä sekaisin.
    Olettaen että palautuspiste löytyy vikaa edeltäneeltä ajalta ja palautus ei pysähdy virheeseen.

Last edited by a moderator: Apr 19, 2008
  3. montsikka

montsikka Member

Trophy Points:
    11
    palautus "onnistui" kyllä muttei ratkaissu ongelmaa. Voiko mahdollisesti olla kyseessä laitevika. harvoin nimitän sammutan konetta max. lepotilaan. ja nyt kone pari päivää ollut sammuksissa pari päivää ja nyt käynnistys ei siis enää toimi..

4. tukis

tukis Guest

Pääseekö sillä bootissa F11 näppäimellä komentoriville.
    (Sieltä sinä varmaa suoritit palautuksenkin)
    Siellä voisi suorittaa chkdsk komennon.
    Katso ensin chkdsk /? komennolla millä valitsimella korjataan (/f vai /r)

5. MentalX

MentalX Member

Trophy Points:
    16
    Mulla sama ongelma,tosin mulla väläyttää bluescreen latauspalkin jälkeen ja käynnistyy uudestaan. Ongelma on, että en löydä komentoriviin menevää nappia bootissa, sekä se että näppäimistö ei vastaa siinä vaiheessa kun pitäis valita vikasietotila. BIOSissa se kylä toimii taasen. apuva

6. tukis

tukis Guest

Näppiksen saat toimimaan kun vaihdat BIOS:ssa Legacy USB (keyboard) support asetusta. Voi olla ehkä hieman toisellakin nimellä.

BSOD:n saat jäämään ruutuun katsomisen ajaksi:

Suomalaisen ja englantilaisen sekoitus

7. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    eli tuleeko sulla työpöydän taustakuva näkyviin ja ainoastaan kursori,mitä pystyt liikuttelemaan siinä ? mulla on joskus aikoinaan käynyt silleen että explorer.exe tiedosto on hävinnyt jonnekkin,vaikka olen kokeillut järjestelmän palautusta se ei ole löytänyt sitä takaisin,sain sen ainoastaan takaisin kopioimalla toisesta koneesta,se löytyy C:/windows/system32 kansiosta,jos sulla tulee se työpöydän taustakuva ja se kursori näkyviin niin koita laittaa tehtävien hallinta näkyviin,sitä kautta saat avattua oman tietokoneen ja softia sun muuta,sen saa näppäin kommennolla XP:ssä ctrl+Alt+Delete ja vistassa se oli Ctrl+(se ylöspäin osoittava nuoli :) ,ctrl:n yläpuolella)+Esc .eli noita kaikkia kolmea nappia samaan aikaan tulee tehtävien hallinta.

8. montsikka

montsikka Member

Trophy Points:
    11
    ei auttanut edellämainitut toimenpiteet.. sain kuitenkin koneen pelaamaan kun palautin koneeseen tehdasasetukset:D onneksi varmuuskopiot ohjelmista ulkosella.
    kiitoksia vaan kaikille avusta

9. MentalX

MentalX Member

Trophy Points:
    16
    Okei, kiitos tukikselle, ainaki näppäimistö nyt toimii vikasiedon valitsemissa. Bluescreen tulee vikasietotilan latauksen jälkeen, samoin kuin viimeisimmän toimivan kokoonpanon kanssa. BIOS on optimized fail-safe asetuksilla, ajoin myöskin emon kanssa tulleet korjaus hommelit mutta eipä auta. Kun buuttaan levyltä, pääsen kohtaan jossa näkyy kursori ja vista perus taustakuva muttei muuta.

EDIT: Nyt tuli asennusvalikko ja pistin asentamaan koko roskan uudestaan. Nyt oottelemaan että auttoko.

Last edited: Apr 26, 2008
  10. Tunikko

Tunikko Member

Trophy Points:
    11
    Mulla täysin sama ongelma, latauspalkin jälkeen mustaa vain jossa hiiren kursori.

Ongelma ilmeni ekan kerran kun kone oli idlessä päivän, ilalla kun tulin koneelle niin latauspalkki oli junnaamassa -> boottasin koneen ja sitten pääsin lataupalkista eteenpäin jonka jälkeen se jäi siihen hiireen junnaamaan.

Vaihdoin kovon jossa oli XP -> meni latauspalkista eteenpäin jä väläytti bluecreenin jonka jälkeen uudestaan sama rundi.

Eli latauspalkin jälkeen ongelma:

Vista: Kursori jumissa
    XP: ½ sekunnin bluescreen

mistäs pääsen palauttamaan tehdasasetukset :D ?

11. MentalX

MentalX Member

Trophy Points:
    16
    No mä sit yritin kovoo jos oli xp mut kursori jumitti loggaukseen. Sit ihmettelin ja lopulta asensin vistan uudestaa toiselle kovolle. Paljastu että se jolla vista ennen oli oli menny paskaks eli piti hankkii uus :(. Että jos mahollista ni testaa se.

12. kalzuu

kalzuu Member

Trophy Points:
    16
    Mulla on kans sama ongelma. Liian usein kone jumittaa latauspalkkikohtaan.
    Usein ongelma on poistunut automaattisesti oman palautusjuttunsa avulla. Nyt kuitenkaan se ei auttanut.

Onko mitään juttua/tomenpidettä, jolla pääsen ongelmasta eroon? eli kun kone sammutetaan kunnolla, niin käynnistyy latauspalkkiin asti, muttei siitä eteenpäin.

Haluaisin saada koneen käynnistymään normaalisti ilman mitään pelkoa siitä että se jää jumittamaan latauspalkkiin.

13. andhii

andhii Member

Trophy Points:
    16
    Mulla läppäri hajos tänään. Latauksen jälkeen välähtää jokin sininen ruutu. Käynnistyksessä 2 vaihtoehtoa, normaali käynnistys tai yritä korjata käynnistys (reccomened). Ja sitkun sitä yrittää korjata niin eipä löydy käyttistä minkä voisi korjata. Perkele sentään

Share This Page