Vista ei löydä nettiä

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by iTKEVA, Feb 17, 2009.

  1. iTKEVA

    iTKEVA Member

    Joined:
    Mar 29, 2007
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli vista ei löydä wlania. Modeemina on tw 510 ja kone hp pavilion dv6000. Siskon kone kyllä löytää ongelmitta mutta oma ei. Eli koneen asetuksissa joku vikana? ja wlankortti ei ole rikki(löysi buffalon reitittemen, mutta sitä ei oo enään)
     
  2. Shulender

    Shulender Member

    Joined:
    Nov 12, 2007
    Messages:
    87
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ajurit?
     
  3. iTKEVA

    iTKEVA Member

    Joined:
    Mar 29, 2007
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    päivitetty jo :/
     
  4. ipi99

    ipi99 Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Onko koneesi wlan päällä. Fn + F1 tai Hp wireless- ohjelma ?
     
  5. iTKEVA

    iTKEVA Member

    Joined:
    Mar 29, 2007
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    on. kaikki tuntuu olevan kunnossa mutta siltikään ei toimi :D huomasin että kun yritän luoda uutta yhteyttä niin kone ei edes tunnu ettivän wlania vaan tulee samantien että "windows ei löydä lisää verkkoja"
     
  6. ipi99

    ipi99 Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tarkasta Verkko- ja jakamiskeskuksesta, että verkonetsiminen on käytössä. Jos ei auta, paina Tutki ja korjaa
     
  7. iTKEVA

    iTKEVA Member

    Joined:
    Mar 29, 2007
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Oli käytössä ja tutki ja korjaa ei löytäny ongelmia :(voiskohan verkkokortissa sitten kuitenki olla jotain ongelmaa(laitehallinan mukaan kaikki ok)?
     
  8. iTKEVA

    iTKEVA Member

    Joined:
    Mar 29, 2007
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    taitaapi kortissa olla ongelmia, ubuntu valitti ettei laite ole kytketty tjsp :D
     
  9. miriami

    miriami Regular member

    Joined:
    Nov 7, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla on samaa ongelmaa verkon ja vistan kanssa,
    voisiko joku kertoa tähän liittyen noviisille:

    a) miten näytönohjain päivitetään?

    b) voinko päivittää esim täältä:

    http://www.download.fi/ajurit/naytonohjainten_ajurit/

    mun näytönohjain on kyllä eri niminen kuin tuossa listassa oleva
    (mulla: ATIRS690M Chipset)

    c) Tuolla ylempänä oli kysynys:
    "Onko koneesi wlan päällä. Fn + F1 tai Hp wireless- ohjelma ? "

    Olisi kiva tietää miten nää tarkistetaan, oma ongelmani saattaisi ratketa sillä.
     
  10. ipi99

    ipi99 Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    ATI:n ajuri käy kaikkiin ATI:n näytönohjaimiin (Vista 32 bit on ilmeisesti käyttöjärjestelmäsi), joten valitse Vista 32-bit
    Lataat sen koneelle ja klikkaat tiedostoa, asentuu itsestään.

    Wlan =langaton lähiverkko, toisissa koneissa aukeaa automaattisesti.
    Toisissa pitää laittaa päälle painamalla näppäinyhdistelmää Fn ja F1.
    Osassa koneita, esim HP on oma ohjelma, jolla langattoman verkon saa päälle.
    Toivottavasti näistä on apua
     
    Last edited: Feb 22, 2009
  11. miriami

    miriami Regular member

    Joined:
    Nov 7, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitos ipi neuvoista, latasin uuden ATI näytönohjaimen.

    Installeri kysyi ladataanko komponetti Folding@homes, jota en ladannut. Mikähän se on edes?

    Installauksen jälkeen luki että ohjelma ilmoitti virhesanomia, ja sitten ruutu pimeni. Käynnistin koneen uuddelleen, mutta atin logissa virhesanomia ei ole.

    Olisikohan oikeaoppisesti vanha ajuri pitänyt ensin poistaa, vai osasiko ohjelma korvata kaikki vanhat osiot. No nyt näyttää silti toimivan ainakin hyvin.
     
  12. potchi

    potchi Regular member

    Joined:
    Apr 22, 2007
    Messages:
    379
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Folding@home on hajautetun laskennan projekti. Ei todellakaan pakollinen asennettava.
     
    Last edited: Feb 23, 2009
  13. Vincent90

    Vincent90 Guest

    Mullakin on ollu joskus alkuaikoina samanlaisia ongelmia, mutta selvisin niistä kytkemällä langattoman verkkoyhteyden ensin pois ja ottamalla sen sitten uudestaan käyttöön, jonka jläkeen verkko sitten löytyikin. Mutta toi nyt ei taida kauheesti auttaa :)

    Veikkaan, että verkon asetukset eivät kunnossa. Eli jos WLAN-verkkosi käyttää esimerkiksi WPA-suojausta niin siihenhän tarvii sen salasanan, muuten ei verkkoa löydy.
     
  14. ipi99

    ipi99 Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kyllä se ATI-päivitys on normaalisti asentunut päälle, joskus ne bitit
    vaan menevät omia teitään.....siinä paketissa on paljon muutakin, kuin se ajuri. Toimiiko langaton nyt, onko se toiminut ko. laitteilla aiemmin ? Onko modeemiin muutettu salauksia/laitettu salaus ja sitä ei ole aiemmin ollut, siinä tapauksessa vaatii koneeseen myös salauksen, niinkuin vincent edellä mainitsi.
     
    Last edited: Feb 23, 2009
  15. miriami

    miriami Regular member

    Joined:
    Nov 7, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuota tuota... Nyt täytyy kyllä tunnustaa täyTellinen tietämättömyyteni!! En ymmärrä tuosta Wlanin käytöstä mitään. :/

    Viestiketjun otsikon mukaisesti mun Vista ei aika-ajoin löydä nettiä ja siksi tulin tätä ketjua tsekkaamaan. Mutta tässähän puhutaan kai enemmänkin siitä,että Vista ei löydä Wlania, eli langatonta verkkoyhteyttä. Mulla se ei aina löydä langallistakaan, se on mun ongelma isosti!!!

    Tietysti olisi kiva, jos saisin tuon langattoman verkkoyhetydenkin toiminaan, olen nimittäin sidottu kannettavani kanssa työpöydän ääreen, koska käytän piuhaa joska vie modeemiin joka vie lähiverkkoon.... Otan yleensä langattoman verkkoyhteyden pois päätlä heti kun avaan tietokoneen (tuosta kannettavan etupannelissa olevasta kytkimestä, jossa vilkku oranssi valo), koska sain joskus neuvon, että lähiverkkoyhetyden katkeaminen saattaa johtua siitä, että kone yrittää etsiä langattomia verkkoyhteyksiä...

    Kun avaan langattoman verkkoyhetyden päälle, näkyy verkkolistassa
    monta monituista verkkoa, jotka ilmeisesti on naapurin verkkoja (?), mitä pitää tehdä että saisin oman verkkoyhteyden avattua???? En oo ottanu selville. Ja yks vielä tyhmempi kysymys, onko se kannettava verkkoyhteys tavallaan mulla jo olemassa, koska tässä koneessa on sellainen ominaisuus, vai onko se jotenkin palveluntarjoajan avattava.

    Tietysti löydän netistä kaiken tarvitsemani tiedon jos haluaisin, joten ei ole pakko kenekään alkaa mulle selittää miten homma pelittää.... :DD Olen tähän asti pärjännyt näin. Mutta tietty kaikki ilo irti kannettavasta mielellään.

    Elekee nyt pitäkö minnuu ihan tyhmänä, tietämättömänä vaan.....
     
  16. ipi99

    ipi99 Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aloitetaan alusta :
    1. Sinulla on nettiyhteys, joka on ADSL,kaapeli, 3G tai vastaava.
    Siihen tarvitset modeemin, joka liitetään seinään johdolla (ADSL ja kaapeli)
    Modeemissasi voi olla myös langaton lähiverkko (Wlan), joka jakaa nettiyhteytesi useammalle koneelle tai pelkästään yhdelle, jota voit käyttää missä tahansa kantaman sisällä. Selvitä onko Sinun modeemissasi langaton verkko (Ohjekirja tai laitteessa on lyhyt antenni)läheskään kaikissa ei ole, varsinkaan yhdeyden mukana tulleissa modeemeissa.

    Tietokoneesi langatonyhteys taas vastaanottaa kaikki koneen kantaman alueella olevat suojaamattomat yhteydet (kerros- ja rivitalot esim.)

    Langallisen yhteyden pätkiminen voi johtua linjasta, modeemin viasta tai verkkokortin asetuksista. Tarkasta Laitehallinnasta verkkokortin asetuksista, ettei verkkokorttia voi sammuttaa virran säästämiseksi.

    Ohjauspaneeli-->Laitehallinta-->Verkkosovittimet, siitä rivi jossa ethernet yms ja sieltä välilehti virranhallinta. OTA rasti pois kohdasta Salli tietokoneen sammuttaa tämä laite virran säästämiseksi. Saman voi tehdä myös langattomalle kortille
     
  17. miriami

    miriami Regular member

    Joined:
    Nov 7, 2008
    Messages:
    184
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Okei, kiitos Ipi. Tämä selvensi paljon. Selvitän vielä vähän lisää jos jotakuta kiinnostaa:

    En usko että modeemissani on langatonta verkkoyhteyttä, Alink RR24 eikä ole antenninpätkää. Joten kannattaa ehkä hankkia uusi modeemi jossain vaiheessa.

    Tuoltahan löytyi sen tiedot:
    Helposti käyttöönottettava monipuolinen ADSL-modeemi johon voit yhdistää neljä tietokonetta verkkokaapeleilla.
    RR24 on ADSL2/2+ -reititin josta löytyy erinomaiset ominaisuudet esim.: ADSL-modeemi, 4-port 10/100MB kytkin, DHCP -Palvelin, SNMP, SSH, Telnet ja SPI- Palomuuri. Siinä on myös IPTV tuki. Tukee sillattuja ja reititettyjä yhteyksiä sekä yleisimpiä protokollia, tunnistaa sillatut yhteydet automaattisesti. Ajureita ei tarvita, kytket vain virtalähteen ja tietokoneen verkkokortilta RJ45-kaapelin laitteeseen. Laitetta voi hallita Internet-selaimella.


    Toisaalta:
    "Langaton yhteys on haavoittuvaisempi salakuuntelulle, petokselle ja luvattomalle käyttöönotolle, kuin tavallinen langallinen yhteys. Luvaton käyttäjä voi kaapata suojaamattoman langattoman signaalin, missä tahansa sen kantomatkan sisäpuolella." Tarkoittaako tämä, että kun mulla näkyy niitä naapureiden verkkoja tuolla, että ne ei ole suojattuja ja niiden viestit saattavat joku päivä pulpahtaa mun koneelle, höh :)

    Tuo pätkiminen ei ole missään vaiheessa sammuttanut modeemin valoja, siinä on aina palanut 3 vihreää valoa, vaikka nettiyhteys on ollu poikki. Tuon rastin Verkkosovittimesta olen ottanut pois jo aikasemmin, sen verran olen etsinyt keinoja nettiythteyden pätkimisen loppumiseen. Mutta ei se siihen auttanut.

    Joskus vain Internet Explorer on katkaisuut yhteyden nettiin, mutta esim Yahoon messengerin yhteys on säilynyt, samoin etätyöpöytäyhteys. Ja tuossa ruudun oikeassa alakulamssa verrkkoyhteyden ikoni on sininen, eikä päällä punaista rastia, mikä ilmestyy silloin kun yhteys on oikeasti poikki (siis lähtevää ja saapuvaa liikennettä tuntuisi tapahtuvan, mutta netti ei toimi).

    USein on auttanut kun päivittää lähiverkkoyhteysasetukset. Useammin vasta koneen sammuttaminen ja piuhojen irrottaminen ja uudelleen kytkeminen on auttanut.

     
  18. ipi99

    ipi99 Member

    Joined:
    Dec 5, 2007
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Pikavastaus, täytyy lähtä töihin.

    Jos näet naapurin yhteyksiä ja ne on suojaamattomia voit itse "kytkeytyä" niihin verkkoihin ja käyttää kuin omaasi, mutta se on LAITONTA.
    Asenna itsellesi Firefox ja kokeile sillä, katkooko yhteyttä.
    Muutoinkin Explorerin käyttö on arvelluttavaa. Tosin näissä ATK- asioissa ei ole absolyyttistä totuutta ja täällä verkossa voi kinastella asioista loputtomiin, mutta suosittelen firefoxin asennusta ja kokeilua.

    Niinkuin totesit, Sulla ei ole modeemissa Wlania(Wireless local area network eli langaton lähiverkko)
     
    Last edited: Feb 24, 2009
  19. MICKOE

    MICKOE Member

    Joined:
    Jun 24, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mullakin ongelmana ettei Vista löydä langatonta nettiä . MacBook , jossa on Leopard kyllä löytää, mutta Vista ei. Vistan olen siis BootCampillä Macille asentanut . Muut huushollin Vistat ja XP kyllä löytää . En saa verkko -ja jakamiskeskuksesta verkonetsimistä päälle eikä oikeen mikään toimi . Kaikkea on kokeiltu, naksuu vai naksuu ..
     

Share This Page