Vista hankinnassa, uudet nettikamat

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by lauri_lr, Jul 4, 2007.

  1. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    3,401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Eli oon aatellu Vistan hommata. Kaikki on muuten hyvin, paitsi että mulla on koneessa kivikaudelta Telewell TW-IA300, johon ei löydy Vistan ajureita.

    Nyt tarvis siis uudet laitteet (on jo aikakin) että nettiin pääsis.

    Verkossa ei tule olemaan kuin yksi kone.

    Mahdollisimman edullisen tarvitsisi.

    Netti on Soneran 2/512. Johto on kiinni seinässä sillä 3-pinnisellä häpräkkeellä, joten olis hyvä jos sitä voisi jatkossakin käyttää.

    Ei tule mieleen mitä pitäis vielä ilmoittaa, joten kysykää. Koitan parhaani mukaan vastata.
     
  2. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Joined:
    Oct 11, 2006
    Messages:
    4,404
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Itse hommaisin adsl-boksin missä on palomuuri. Sen avulla pääset eroon raskaista softapalomuureista ja kaiken lisäksi viruksista.
    Ostaisin suosiolla tämän. Tietysti voit saada sen halvemmalla jostain muualta kuin verkkiksestä.
    Itsellä on tuommoinen Telewellin wlan, palomuuri sekotus, eikä viruksen virusta 1,5v käytön aikana. Tosin jos krrhhm... waretat... niin voit valmistautua pieneen säätöön, mutta anyways. Eli minusta se on todella panostamisen arvoinen. Toki voit ostaa jonkun 20€ laatikon, mutta onko siinä sitten järkeä jos edellinenkin pelittää.
     
  3. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    3,401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Vaikuttais ihan mielenkiintoselta boksilta tuo. Jos 50 euron pintaan sais?

    Edellinen toimii, muttei vistassa ;P
     
  4. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Tuo on lähinnä vitsi nykyaikana että pääset eroon raskaista softamuurista. Suurin osa ihmisistä joilla on rautamuuri käyttää jotain softamuuria ja nykyisillä tietokoneilla ei paljoa huomaa jos yksi muuri pyörii taustalla. Alkaa prosessori teho jo olemaan sillä tasolla.
    Itselläni on tuo mainittu Zyxel enkä sitä ainakaan ihan varauksetta suosittele. Porttien avaus on temppu sinänsä jos sellaista tarvii tehdä.
    Lisäksi itseltäni meni yli viikko että sain boksin toimimaan siten että sitä ei tarvi parin päivän välein resetoida. Siihen tulokseen pääsin päivittämällä verkkokortin ajurit, päivittämällä laitteen firmiksen ja poistamalla vistasta ipv6 hässäkät...
     
  5. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    3,401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Verkkokaupassa olis A-Link RR84 30euron kieppeillä. Suositulta vaikuttaa...

    Olis hyvä jos ei tarvis hireveänä häseltää ja säätää.
     
  6. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Joined:
    Oct 11, 2006
    Messages:
    4,404
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Noh, itse voin ainakin sanoa että rautamuuri + winukan oma muuri on pelittänyt ainakin tällä läppärin xp:llä ihan loistavasti ja ilman viruksia.
    Kaipa tuo A-linkki ois iha hyvä, tiedä sitten minkä tasoinen tuo palomuuri on, mutta ei oo ainakaan kovin hintava.
     
  7. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    3,401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Ei se palomuuri siinä innostakkaan, vaan hinta. Mulla on Zonealarm, AVG ja puhdas kone ;)
     
  8. jartar

    jartar Senior member

    Joined:
    Apr 6, 2004
    Messages:
    8,485
    Likes Received:
    111
    Trophy Points:
    143
    Aivan, rautamuuri oli silloin joskus hyvä asia kun koneen tehot oli hieman erilaiset mutta jos aletaan miettiä että prossuna on yli 3ghz c2d niin voin sanoa että palomuurien raskaudesta ei voi puhua samana päivänä :)
     
  9. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    3,401
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Jepjep. Eli onko tuo a-link ok-boksi? Tuohan ei kummempia ajureita tarvi, eli Plug And Pray.
     
  10. k0jootti

    k0jootti Regular member

    Joined:
    Oct 11, 2006
    Messages:
    4,404
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Niinhän siinä seisoo, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Onhan siinä se palautusoikeus jos se ei toimikaan. Mulla on ollut muistaakseni 3 eri adsl-boksia ja koskaan ei oo tarvinu ajureita latailla taikka firmiksiä päivitellä, liekö sitten vaan hyvää tuuria.
     

Share This Page