lähes aina kun kirjaudun koneelta pois ja takaisin tai vaihdan käyttäjää tai boottaan koneen, niin vista on hukannut wlan oletus verkon. kun manuaalisesti kytkeytyy siihen taas toimii jonkun aikaa. olen päivittänyt läppärin wlan-ajurin, ottanut pois päältä kaikki virransäästöt, myös wlanin en enäää anna mennä virransäästölle. olen poistanut ssid:n verkosta ja joten sitä ei enää kuljeteta mukana, vaan ainostaaan mac-osoite. meillä on myös toinen kannettava xp, joka pysyy kun tauti verkossa. olen valinnut verkkoyhteyksista kaikki kolme täppää, valitse automaattisesti,yhdistä automaattisesti,yhdistä vaikka ei ole lähetystilassa.... wlan tukiasemana on linksysin WRT54G, en keksi enäää mitään keinoa??
Minulla on ASUS A6000KM läppäri ja sama ongelma. Ongelmia yhdistämisessä. Nykyään olen tehnyt silleen tuon kanssa että pistin langattoman yhteyden pikakuvakkeen työpöydälle ja poistan langattoman yhteyden käytöstä ja laitan pian takaisin päälle. Joskus se pääsee heittämällä nettiin asti, joskus ei. Toinen juttu on mitä voi yrittää on että jos langaton on vain puoliksi netissä eli ei ole sitä sinistä maapallon kuvaa siinä yhteyskuvakeessa niin voi kokeilla sitä tutki ja korjaa toimintoa ja sen jälkeen jatkotoimenpiteenä "hae automaattisesti IP-asetukset" tai jotain. Joskus tällä tavoin homman saa etenemään hieman joutuisammin. Viimeisenä vaihtoehtonahan voisi olla sitten erillisen wlan-kortin hankinta, mutta itse en ole ainakaan sellaista edes harkitsemassa ostaa.
ok. ongelma jatkuu edelleen, olen kokeillut vaikka mitä, mutta tuloksetta. vko sitten otin pois wlanista palomuurin, siis en tarkoita vistan enkä adsl modeemia, vaan wlantukiasemaa, niin mielestäni kytkemistä tarvii tehdä huomattavasti harvemmin. ehkä vain 1 kymmenestä kerrasta vain. kun ennen se oli 10/10....