Ostin PNY:n 2Gb muistitikun ja sen pitäisi olla Vista yhteensopiva, ainakin paketissa niin lukee. Kuitenkaan Vista ei osaa asentaa tikkua. Ilmoittaa vain ettei ajureita löydy. Onko kellään tietoa miten ton saisi toimintaa?
Kokeilepa vielä toisiin USB-pistokkeisiin, erityisesti koneen takana oleviin. Minulle on joskus käynyt niin etupaneelissa, kun olen vaihtanut toiseen etupaneelin-tai takapistokkeeseen on lähtenyt toimimaan. Toiminut myös myöhemmin etupaneelissa.
Mun tutun koneessa on sellainen vika, että kone jää käynnistyessä jumiin, jos usb-paikkaan on unohtanut mp3-soittimen. Aluksi näyttää, että kone käynnistyy kunnolla, mutta sitten ruutu menee mustaksi ja yläreunassa vilkkuu tavuviiva.
mee Laitehallintaan ja 'Poista' kaikki USB Rootit ja muut usb:eet. Osaan Vista lataa välittömästi ajurit uudestaan ja ne jotka ei oo käytössä saat takaisin kun etsit laitteistomuutoksia, tämän jälkeen Vista löytää ne ja asentaa ajurit uudestaan. Sit kokeilet muistitikkua uudelleen
Tuohon on ihan looginen syy... Se johtuu ihan siitä, että BIOSseissa on monesti Removable Media (=esim. USB-tikku, MP3-soitin) boottijärjestyksessä ennen kovalevyä. Elikkä nyt se yrittää käynnistää koneen MP3-soittimelta, kun se normaalisti käynnistyy kovalevyltä.
No mitenkähän sen saisi vaihdettua sillein, että kone käynnistyy kovalevyltä vaikka usb-portissa olisi jokin muistitikku