Vista ja pikaviestimet

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Tsirppi, Apr 2, 2007.

1. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    En ole saanut tässä uudessa koneessa mitään pikaviestinohjelmaa toimimaan.. Mikähän mättää, joku ne blokkaa, mutta mikä.. Mystistä!

Mirc toimii, netti ja kaikki muu pelaa hyvin, mutta live messenger, trillian, gain jne ei mitkään toimi, ts eivät kirjaudu sisään. Webmessenger toimii. Live Mese herjaa jostain ie:n offline-asetuksesta, jos tekee käsin vianmäärityksen, muuten se vaan kirjautuu ja kirjautuu loputtomasti. Koitin jo asentaa vistankin uudelleen, ennen uudelleenasennusta ei herjannut tuosta ie:n offline-asetuksesta, mutta se antoi jossain vaiheessa ympäripyöreän virheilmoituksen, nyt ei sitäkään enää tule.
    Sama muitten korvaavien ohjelmien kanssa, kirjautuvat vaan niin kauan kun jaksaa niitten yritystä katsella.

Palomuurista nää kyseiset ohjelmat on ollu sallittujen listalla ja viruksentorjuntakin pitäis ne hyväksyä. Ongelma on sama, vaikka viruksentorjunta ja palomuuri olis pois päältä. Palomuurina vistan oma ja virussoftana avast!
    Ideoita?

2. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    Ootko kokeillu sammuttaa windows defenderin, ettei se vaan blokkaa.

3. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Joo olen koittanut, ei apua.
    Ja sen verran se tuossa yrittäessä "kirjautuu" sisään, että jos on samaan aikaan webmessenger päällä, niin se katkaisee ja ilmoittaa että olen kirjautunut toisessa paikassa sisään, mutta live mesessä ukkelit vaan pyörivät ja lukee "kirjaudutaan sisään" jne.

4. Luser

Luser Guest

Täs mun vista koneessa live messenger toimii ihan hyvin.

Käyppä tuolta yrittämässä

Last edited by a moderator: Apr 3, 2007
  5. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Meinaatko että tuosta oli paljonkin apua? Tiedän kyllä mistä ohjelman saa, koska aloitusviestissä käsittääkseni ihan selvästi sanon että ohjelma on, mutta se ei toimi.
    Ja epäilen että tosiaan ongelma ei ole messengerin, vaan vistan, koska gain eikä trilliankaan pääse läpi.
    Eikä sillä tiedolla, että jollain muulla toimii, ole paljon painoarvoa ongelman löytämisessä.

6. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Ongelmaan löytyi ratkaisu.

Koska en ollut asentanut ie:n lisähärpäkkeitä (live search ja joku toolbar yms) mesen asennuksen yhteydessä, ei mesekään suostunut kirjautumaan. Pienoista pakkosyöttöä, mutta ei voi mitään. Sitä en tiedä miksei sitten gaini ja trilliankaan toimineet, samasta syystä ehkäpä..?
    Kuitenkin.. Toivottavasti joku sai tästä apua myös. :)

7. pahis

pahis Regular member

Trophy Points:
    26
    :S Aika syvältä.. Kuulostaa siltä, että Vistassa on noita kaikkia pikku yllätyksiä.

8. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Noh eipä ollut ilo pitkäaikainen.. Jouduin eilen käynnistämään koneen uudestaan ja sen jälkeen sama ongelma messengerin kanssa palasi.. En tosiaankaan käsitä tätä!

9. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    Messengerihän on tyypillisesti yhteydessä tavalla tai toisella tuohon internet exploreriin. Onko mitään apua jos käynnistät internet explorerin ja sen jälkeen tuon messengerin. Liekö siellä internet explorerissa sitten vielä jotain tarkempaa asetusta mitä pitäisi viilata että alkaisi toimimaan kun kerta tuosta ie:n offline-asetuksesta herjasi aikoinaan.

10. torstai

torstai Member

Trophy Points:
    11
    Heipä hei,
    Mulla sama ongelma. Vista kyllä latasi hienosti Messengerin kun oli lataukseen valmis kuvakekin järjestelmässä jo ennen ku liitin nettiin. Mutta heti kun yritän kirjautua heittää mulle et mese lakkasi toimimasta ja jotain muuta.. Mulle ei auttanut toolbaarit yms. asennukset. Kaveri oli mesessä ja olin jopa online-tilassa siel ehkä sekunnin kun "ukot pyöri" mut sitten katkaisee. Auttakaa mua....

11. cbrtrash

cbrtrash Member

Trophy Points:
    11
    Itelläni aukeaa uutta Messengeriä avattaessa vain prosessi msnmgr.exe, jota ei saa suljettua. Prosessi käynnistyy aina koneen käynnistyessä, vaikka olen ottanut sen kaikista autostarteista pois. Käyttis on Vista Enterprise Edition. Olen poistanut kaikki aikaisemmat Messenger-asennukset ja asentanut vain tuon uuden, mutten ole saanut onkelmaa ratkeamaan.

12. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Olisiko kellään vielä ideoita, harmittaa niin vietävästi tämä ongelma.. :(

13. pahis

pahis Regular member

Trophy Points:
    26
    Rautapalomuurit (NAT), yms. tarkastettu? En kyllä usko, että se tarvitsee avoimia portteja sisäänpäin (upload) (ainakaan ennen ei tarvinnut, eikä tarvitse muilla ohjelmillakaan vissiin), mutta ei koskaan tiedä microsoftista... Ehkä. Huonolla tuurilla joutuu vielä soittamaan ISP:lle, että avaa kaikki oman yhteyden portit (ainakin minulla oli jotain koneeseen päin (upload) blokittu automaattisesti "tietoturvasyistä").

En usko, että vika on niissä, mutta ehdotukseksi epätoivoisille. Itse en päivitä Vistaan, ennen kuin on pakko.

EDIT: Katsohan vielä myös virukset yms. haittaohjelmat. Ja hänelle, kenellä oli ongelmia autostartin kanssa, rekisterieditorilla pois messengerin autostartit, niin ei varmasti lähde päälle alussa.

Last edited: Apr 18, 2007
  14. Betrayed

Betrayed Moderator Staff Member

Trophy Points:
    68
    NAT ja rautamuuri ei ole sama asia. NAT ei vaikuta perus messengerin käyttöön mitenkään (upit voi kyllä olla ongelma).

Tuo on aika retardia. Liittymän oton yhteydessä tuota pitäisi kysyä, eikä olettaa mitään. Mikä ISP sulla?

Jos et usko että vika on niissä niin miksi ehdotat? ;)

15. torstai

torstai Member

Trophy Points:
    11
    Heippa, mun ongelma ratkesi onneksi kätevästi. Kun on Acerin kone niin kävin acerin sivuilta lataamassa edatasecurity-ohjelman, ongelma oli tiedostettu siellä ja mese alko heti pelittään! Sain seuraavat ohjeet myös Microsoftilta:

"Uskomme, että se johtuu siitä, että tietokoneellasi on vanha flash-versio. Windows Live Messengerissa ja vanhassa flash-versiossa on tunnetusti ristiriitoja Windows Vista -tietokoneissa, joissa DEP (Data Execution Prevention) on käytössä.

Yritä ratkaista ongelma seuraavasti:

1. Poista nykyinen Flash-asennus menemällä seuraavaan osoitteeseen ja toimimalla siellä annettujen ohjeiden mukaan. Linkki ohjautuu englanninkieliseen sivustoon.
    http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14157

2. Asenna uusin flash-versio osoitteesta http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash

3. Käynnistä tietokone uudelleen asennuksen jälkeen ja yritä sitten kirjautua sisään Windows Live Messengeriin.

Jos käytät Acer-tietokonetta, voi tämä koskea tapaustasi - Olemme kuulleet asiakkailtamme, jotka käyttävät Acer-tietokoneita Vistalla, että heillä on ongelmia käyttää Windows Live Messengeriä 8.1. Acer on julkaissut korjausehdotuksen, joka saattaa auttaa ratkaisemaan kyseisen ongelman. Etsithän Acerin kotisivulta tätä korjausehdotusta Acerin malliisi sopivasta kohdasta."
    Ja siiten kävin ja latasin sen ja alko toimiin. En tehnyt mitään Flashversio päivityksiä kylläkään.
    Ja sit jos ei ongelma ratkee niin pyysivät lähettään markit , mallit yms. komentorivit sinne MS:nn.

16. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Messengerin tukeen oon ollu yhteydessä, sieltä tulee koko ajan vaan samoja neuvoja. Ja kuulemma jos on acerin kone, niin ongelma tiedetään ja siihen on ratkaisu. Itselläni kuitenkaan aceria ei ole..
    Ja pahis, kahdella muulla koneella saman adsl-purkin päässä testattuna mese toimii, joten ongelma ei periaatteessa voi olla yhteydessäkään. Ja yhdessä vaiheessa mulla oli läppäri tässä näytön vieressä auki ja siitä käyttelin meseä, ei vaan kovin kätevää :(

17. pahis

pahis Regular member

Trophy Points:
    26
    [offtopic]
    En väittänyt, että NAT ja rautamuuri ovat sama asia, erittelin vain ominaisuuden, missä vika voisi olla. Kyseisissä vekottimissa kun tuppaa olemaan päivä päivältä ihmeellisempiä ominaisuuksia ja lyhenteitä.

Ja tarkemmin tuo ominaisuus siis messengerin kohdalla estää sinua olemasta "aktiivinen" tiedostoja messengerin avulla jaettaessa, ellei sitä ole konfiguroitu asian vaatimalla tavalla (avattu tietyt portit). Ja "passiivi - passiivi" siirrot ovat oikeasti hitaita.

Totta, olen aivan samaa mieltä. Sitä paitsi jos olisin oikein viekas ISP, niin laskuttaisin siitä vielä erikseen, koska "suojaan asiakkaita pahoilta häzxereiltä". Mutta missään siitä ei ollut mitään ilmoitusta, että tällainen feature olisi, ja itse jouduin sen selvittämään, missä vika oli. Voit kuvitella kuinka vaikeaa se oikeasti on, jos sitä ei epäile heti aluksi. Todella retardia toimintaa heiltä. Aikanaan kun liittymää otettiin, en asioista niin paljoa tiennyt, ja vaikka myöhemmin olenkin oppinut, niin oletin kyllä, ettei näin olisi. ISP:ni on MPY Finnet Lumonetti (entinen DNA) tms... en tiedä tarkkaa yhtiön nimeä...

Paras asia kyseisessä palveluntarjoajassa on, että se on paikkakunnan vakain yhteys, kun taas Sonera pätkii joskus aika pahastikkin. Sitä paitsi se on ainakin täällä halvempi.

Koska he olivat epätoivoisia, ja hyvällä tuurilla se olisi voinut toimiakkin. Epätoivoiset tarttuvat pienimpäänkin toivon jyväseen.

--------

Onneksi asia on nyt ilmeisesti selvinnytkin. Aika outo silti oli mielestäni tuo Flash homma...

Pysyisit Betrayed:kin asiassa, kommentoisit tarpeellisia, tai merkkaisit edes offtopickisi. Varsinkin kun et näytä asiaa edes lähemmin seuranneen, saati itse ehdottanut mitään. ;)
    [/offtopic]

18. pahis

pahis Regular member

Trophy Points:
    26
    Koitappas Tsirppi tuota Flash ratkaisua, kuten torstai postasi. Ja muutkin olisivat varmaan mielissään, jos kertoisit, toimiiko se, vaiko ei.

Joo tuo yhteys juttu ei sitten ollutkaan onglemana, kuten vähän epäilinkin.

19. Tsirppi

Tsirppi Member

Trophy Points:
    11
    Sain tuon flash-ohjeen jo messengerin tuelta (oikeastaan taisi olla ainoita konkreettisia ohjeita mitä sieltä sain, loput olikin jotain yhtä ja samaa "lähetä järjestelmätiedot") ja flash oli ajan tasalla, tosin varmuuden vuoksi asensin sen uudestaan - ei vaikutusta.

20. torstai

torstai Member

Trophy Points:
    11
    Heippa, toivottavasti meset on saatu toimimaan. Mä kirjoitan nyt sitten uudesta ongelmasta tänne kun tuntuu olevan fiksuja tyyppejä. Laitan tarvittaessa viestin muuhun aihealueeseen.
    ELIKKÄ, en saa langatonta yhteyttä toimimaan. Mul on Zyxelin modeemi, acerin kone Vistalla. Zyxelin tuessa sanovat et ota yhteyttä Acerin tukeen ja pyydä joku salasana järjestelmään että modeemipäässä kaikki on ok ja Acerin tuessa eivät olleet kuulleetkaan moisesta salasanasta ja et tarkistan soneralta tai haen jonkun Wlan ajurin acerin sivuilta...jos vaikka auttaa. No kun olen hieman uusavuton vielä, niin en löytänyt mitään "ajuripäivitystä" ja soneran päässä kaikki kunnossa. Eli missä nyt on vika?
    Nyt sitten olen umpikujassa kun en voi käyttää kun langallisesti ja sen takia kannettavan hommasin et kun ei ole tilaa kämpässäni pitää pöytäkonetta...

Share This Page