Moro. Mulla on tällanen pien ongelma, josta varsinaisesti ei ole mitää haittaa, mutta se ärsyttää. Aina, kun käynnistän koneen niin emon mukana tullut ohjelmisto (ASUS EPU 6-engine)käynnistyy automaattisesti. Jostain syystä ohjelmalle ei kuitenkaan ole laitettu toimittajaa/julkaisijaa/vast joten, kun ohjelma yrittää käynnistyä vaatii vista adminin hyväksynnän. Miten siis saan vistan luottamaan tuohon ohjelmaan? Käyttis on siis Vista Home Premium 64bit. Kiitos. Ps. Jos vastaava ketju on jo olemassa niin laittakaa linkki. En itse löytänyt vaikka etsin.
jos tarkoitat Vistan UAC-toimintoa, kytke koko UAC pois: turha ajan ja vaivan kuluttaja.. Ohjauspaneeliin ja käyttäjätileihin ja sieltä ruksi pois kohdasta käyttäjätilien valvonta.
VÄÄRIN! Onko siinä Vistassa mitään parempaa kuin XP:ssä? Käytä päivittäisessä käytössä normaalia käyttäjätiliä Tuossa vaan pari UAC:ta koskevaa linkkiä, lisää kyllä löytyy aiheesta vaikka ihan tuolta nekon sivuilta tai Googlettamalla. Sitä UAC:ta ei oteta pois päältä sen takia että joku random ohjelma pyytää admin-oikeuksia! Joko toi kyseinen softa pyytää niitä oikeuksia sen takia, että se oikeasti niitä tarvitsee toimiakseen kunnolla, tai sitten se pyytää niitä ihan turhan takia (oletettavasti siksi, että käytetään admin-tiliä eikä normaalia käyttäjätiliä). Nopealla Googletuksella toi on joku virransäästöohjelma tai vastaava, joten tuon voi kyllä ottaa vaikka automaattisesti käynnistyvien ohjelmien listalta poiskin.
Käytän ihan noiden Nekon ohjeiden mukaisesti normaalia salasanasuojattua käyttäjätiliä ja erikseen salasanasuojattua admintiliä. Jos haluaisin, niin sen koko ohjelmiston saisi kyllä poistettua. Mutta kun en halua vaan haluan jatkaa ja hieman sulavoittaa sen käyttämistä. Vaikka eipä kai sen admin salasanan kirjoittaminen aina käynnistyksen yhteydessä niin iso vaiva ole. Enkä kyllä ajatellut poistaa UAC:täkään käytöstä.
Kyseistä ohjelmaa en tunne, mutta jos se korvaa Windowsin oman virranhallintajärjestelmän, niin silloin se ainakin oikeasti tarvitsee niitä admin-oikeuksia joten sille ei oikein voi mitään. Norton UAC tool Tuosta ei minulla ole mitään kokemuksia, joten en osaa sanoa toimiiko se normaalia käyttäjätiliä käytettäessä, kai jollakin siihenkin parempaa tietoa löytyy.
Ainakin kun viimeksi, eli tuolloin hieman yli vuosi sitten, NUAC ei toiminut normaalilta tililtä, ja se on aika ymmärrettävää, koska silloin ei yksinkertaisesti ole ko. tilillä olemassa korotettuja oikeuksia ollenkaan. Eli tuskin toimii edelleenkään normaalilta tililtä
Itse käytin TweakUAC ia ja pistin UAC in silent mod iin! Itse olen todella tyytyväinen kyseiseen ohjelmaan ja sen toimintoon. Sillä voi laittaa sen helposti kokonaan pois/päälle mutta suosittelen s modia. Silloin vistan tyhmät olet käynnistänyt ohjelman paina jatka yms kysymykset lähtevät pois mutta muut UAC in "hyvät" ominaisuudet säilyvät eikä käyttis sekoa yms. Nyt kun vista ei aina kysy jatketaanko niin hermoja säästyy ja käyttö on mukavampaa ja sulavampaa. Voisi ehkä auttaa myös tuohon EPU ongelmaan. Ja jos et kellottele niin tuo EPU on aika turha, siitä voi valita erilaisia "kellotuksia" kokoonpanolle Eli jos et tarvitse niin poista vaan käynnistys merkintä, niin ei enään häiritse.