Vista ja XP eri osioilla

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by neverlost, Nov 19, 2007.

1. neverlost

neverlost Regular member

Trophy Points:
    26
    Asensin järjestelmään jossa oli valmiiksi XP rinnalle Vistan toiselle osiolle. Oon aika newbie näissä dual boot-jutuissa joten sanokaapa nyt pitääkö mun asentaa kaikki ohjelmat uudestaan sinne Vistalle ku ei ne näy siellä? F-secure on XP:n puolella mutta Vista valittaa että on suojaamatta. Edes nettiyhteys ei toimi Vistan puolella, mistähän sekin johtuu.. Kertokaa viisaammat miten hommat toimii :)

2. rantom

rantom Regular member

Trophy Points:
    26
    Tietenkään XP:n ohjelmat eivät toimi erillisellä osiolle asennetussa Vistassa. Sinun tulee asentaa haluamasi ohjelmat Vistalle erikseen että ne toimisivat mutta varaudu sitten siihen, että pitää vaihtaa virustorjunta johonkin toiseen F-Securen sijasta (kaverilla on F-Secure 2007, ei toiminut Vistassa -> pakko ostaa versio 2008

3. neverlost

neverlost Regular member

Trophy Points:
    26
    toi on kyllä nihkeetä, no ei voi mitään. thanks

4. rantom

rantom Regular member

Trophy Points:
    26
    ... Ja kannattaa odottaa että joku vähän asiantuntevampi kertoo miten saat netin ajurit, itse en ole joutunut niitä asenetelemaan joten ei ole kokemusta niistä. Toisaalta sitten jotkin ohjelmat voi suoralinkittää XP:lle (luot pikakuvakkeen XP:n levyllä olevalle ohjelmalle) ja ne toimivat. Ne eivät silti jaa keskenään mm. tiedosto-historiaa tai vastaavia, ainakaan muistaakseni. Muutama selain saattaa toimi suoralinkityksellä ja jotkin harvat ohjelmat. En tiedä mitään listaa, parhaiten saat selville itse kokeilemalla.

Ja syy miksi jatkoin viestiä johtui siitä, että olin unenpöpperössä vahingossa poistanut osan ja en viitsinyt alkaa editoimaankaan, koska olisit jäänyt vailla tietoja mahdollisesti.

5. pulu

pulu Regular member

Trophy Points:
    26
    Tähän samaan et kannattaako mun laittaa XP toiselle osiolle? Haluisin käyttää kyllä xp:tä mutta en tiedä onko siinä järkeä. Mulla on kaks ostioa c:/Vista ja d:/kaikki kamat. Tapahtuuko se asennus ihan normaalisiti vaan, valitsen osion minne laitan...? Pitää varmaa siirtää kamat c:lle siksi aikaa. Miten niitten käytö tapahtuu käytännössä? Miten saan avattua sen winukan minkä haluan? Onko jotain haittapuolia?

6. heikki75

heikki75 Regular member

Trophy Points:
    48

Share This Page