Vista jumittaa käynnistyessä ja käytössä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Judez, Mar 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judez

Judez Member

Trophy Points:
    16
    Käyttis: Vista
    Viruksentorjuntaohjelma: Avast

Vaikka täällä onkin jo topicci nostettuna päivityksien jälkeisestä jumituksesta, niin minulla on luultavasti vähän erilainen ongelma.

Eli samanlaista ongelmaa pukkaa kuin tässä avausviestissä: vista jumittuu käynnistyksessä! | Windows Vista | Suomi24.fi

Kun siis wintoosaa käynnistän, se lähes aina jumittaa nykyisin tuohon kohtaan missä latauspalkki pyörii mustalla ruudulla. Ja jos se jumittaa tohon -> kone sammutettava jonka jälkeen tämä ehdottaa toki käynnistyksen korjaamista tai järjestelmän palauttamista.

Ja kun kone sit on päällä, niin se saattaa jumittaa myös normaalissa käytössä täysin, ja koneesta on taas katkaistava virta. Tätä on nyt jatkunut n. viikko, asensin pari kk. aiemmin SP2:n tähän, jonka jälkeen kone ei tosiaan käynnistynyt, tuli jokin virheilmoitus kun työpöydälle pääsi. SP1:llä oon siitä lähtien ollut, ja jotenkin tuntuu, että siinä jokin käynnistyksen tiedosto esim. on mennyt rikki.

Mikä keinoksi? En oikein formatoidakkaan pysty kun on n. 250gt tavaraa jotka pitäs ensin kopsata ulos (ei ole ulkoista kovoa). Vistan recovery disc pitäisi polttaa koneelta, koska tässä tuli mukana Vista ilman asennus-CD:tä.

Ajattelin kokeilla ensin tätä, mutta eihän minulla ole tässä koneessa ollu F-Securea, ja mulla ei ole päivityksen latauksen kanssa ongelmaa nyt, joten en tiedä auttaisiko edes.

Vika
    Käyttöjärjestelmä ei voi käynnistyä, koska päivitystä ei voi asentaa tiekoneeseen tietoturvaohjelmiston estäessä päivityksen asentumisen.
    Ratkaisu

Noudata vaiheen 1 - 3 ohjeita ongelman poistamiseksi.
    Vaihe 1 - Pending.xml-tiedoston nimeäminen uudelleen

Suurten laitevalmistajien koneille, joissa on palautuskonsoli asennettu, esim HP, ACER, Fujitsu. Toimi seuraavan ohjeen mukaisesti:
    1. Käynnistä tietokone uudelleen ja naputtele F8 painiketta sekunnin välein
    2. Valitse listasta "korjaa tietokone"
    3. Valitse suomenkielinen näppäimistö ja paina seuraava
    4. Kirjaudu sisään
    5. Valitse avautuvasta valikosta: komentorivi tai command prompt
    6. Siirry c: asemalle kirjoittamalla c: ja paina enter
    7. Kirjoita cd/ ja paina enter
    8. Kirjoita cd windows ja paina enter
    9. Kirjoita cd winsxs ja paina enter
    10. Kirjoita ren pending.xml pending.old ja paina enter
    11. Kirjoita exit ja paina enter sulkeaksesi komentokehotteen
    12. Käynnistä tietokoneesi uudelleen