Hei, Vista(32bit) jää ihmeellisesti jumiin kun kone käynnistyy. Vikasietotilassa kone käynnistyy kyllä normaalisti, mutta normaali käynnistyksessä kone jää jumiin työpöydälle. Olisiko ideoita?
Kone jäi jumiin ja katkaisin virtanapista ja käynnistin uudelleen niin tulee ilmoitus: "BOOTMGR image is corrupt. The system cannot boot." Eli nyt ei lähde winukka enää edes käyntiin. Muokkaus:No nyt lähtee taas käyntiin, mutta välillä valittaa että joku registry file puuttuu. Muokkaus: Eli boot managerissa windows failed to start. Pyytää heittämään winukan kiekon sisään(ja repair your computer), mutta minulla ei sellaista nyt ole. Eli ilmeisesti joku system registry file puuttuu: File: \windows\system32\config\system status: 0xc00000e9 info: Windows failed to load because the system registry file is missing. Mutta pääsen silti eteenpäin starttaamaan windowsin. Mutta normaali käynnistyksessä jää silti jumiin työpöydälle. Ajoin lisäksi ccleanerin ja rekisterissä oli aika paljon häikkää. Järjestelmän palautuskaan ei onnistu kun olen sen muistisyöpön ottanut pois käytöstä.
En muistaakseni ole asentanut mitään kummoista koneelle. Ehkä jonkun windowsin päivityksen jossain vaiheessa. Eli luulisin, että joku Windowsin normaalikäynnistyksessä oleva ohjelma tai prosessi tuon aiheuttaa? Kun kuitenkin vikasietotilassa lähtee käyntiin ihan ok.
nuo vakiot näin aluksi: - jos et saa normaalitilassa ajettua Windun 1) järjestelmän palautusta ja 2) koval. korjausohj. (oma tietokone -> c-asema ->ja hiiren oikealla: ominaisuudet -> työkalut jne..) niin.. - yritä samoja vikasietotilassa.. siinähän voi jo ennen vikasietotilaan menoa valita käynnistysoption, jossa järjestelmä viimeksi toimi
Joo, eli nyt ei lähde käyntiin edes vikasietotilassa. Lataaminen pysähtyy crcdisk.sys kohdalle. Olen yritellyt painella kovalevyjen liitäntöjä ja vähän heilutella muistejakin, mutta ei apua. Ideoita?
Kävin asentamaan windows 7 koneelle ja ei meinannut lähteä pelittämään, vaan valitti jostain I/O ongelmista. Irrotin usb-liitännäiset(hiiri ja wlan usb) niin siirtyi asennukseen ja nyt näyttää asentavan ok.
tästä muuten pätevä tapa yrittää korjata Vistaa/seiskaa, jos ei wind. käynnisty. Eli, korjauslevyn luominen: http://neko.1g.fi/ohje/Windows_7-vinkit/recovery-cd.html