Vista katkaisee nettiyhteyden

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Pavezki, Jun 10, 2008.

  1. Pavezki

    Pavezki Member

    Joined:
    Jun 10, 2008
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Joo eli siis ostin pari päivää sitten uuden koneen, (Kannettava Acer Aspire 7520g TL-60/640Gt) jossa Windows Vista, ja siinä on inhottava juttu kun näin pelikäyttöön sen ostin, että se kadottaa nettiyhteyden noin puolen tunnin välein. Itse se sen sitten yhdistää uudelleen samantien, mutta serveriltä olen jo siihen mennessä lentänyt pihalle. Meillä 3 muuta konetta joissa yhdessä Vista ja kahdessa XP, ja niissä netti toimii vallan mainiosti.

    Vikahan ei välttämättä ole Vistassa, vaan jossain ajureissa tai asetuksissa tai jotain, mutta olen niin uusi tähän vistaan, että en kyllä varmasti löydä mistä ottaa ruksi pois tämän jutun ratkaisemiseksi.

    Verkkokortti on NVIDIA nForce Networking Controller.

    Meillä on ADSL -yhteys, A-Linkin boksista lähtee piuha koneeseen, ja netti toimii hetken aikaa ihan hyvin. Sitten se katkeaa hetkeksi ja alkaa taas toimia 10 sekunnin päästä.

    aapuuva


    EDIT: tein pienen tutkimuksen tuosta ajasta, että milloin se katkeaa, niin se oli tasan puoli tuntia. Eli sen on pakko olla joku juttu että jostain raksi pois tai jotain. kai?
     
    Last edited: Jun 10, 2008
  2. Pavezki

    Pavezki Member

    Joined:
    Jun 10, 2008
    Messages:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    ogelma hoitui kiinteän ip:n määrittämisellä.
     

Share This Page