Mites laitetaan xp koneeseen, koneessa on tällä hetkellä vista ja haluaisin sen pois.Mulla on xp levyke (waretettu), nii pitäisikö se laittaa vaan koneeseen sisää ja avaa asennusohjelma.Mites varmuuskopiointi tai häviääkö kaikki koneesta? tuleeko asennuksessa tietää koneen sisältä jotain?
En ymmärrä, miksi XP:tä tungette koneisiin. Samapa se, ehkäpä sinulla on Sempron tai Celeron nuhapumppu. Kaikki tiedostot häviät koneestasi, kun asennat XP:n. Asennuksessa ei kait pitäisi olla mitään ihmeellistä.
"Huono ja hidas", kerro tarkemmin. Lisäksi, kerros paljos koneessa on rammia ja mikä prosessori. Jos kone on Celeron tai Sempron-kone ja rammia 1-2Gt, ymmärrän XP:n. Mutta Vistalla avainsana on tuplaydin. 64-bittinen Vista kyllä hakkaa XP:n.
Mitäs se kenellekkään kuuluu minkä haluaa koneeseensa laittaa...? Eihän siinä muuta kun asennuslevyä sisään ja asentelemaan. Mutta käytä toki aitoa XP:tä koska warekeskusteluthan ovat kiellettyjä...
Ei tietenkään kuulu, haluaisin vain tietää mikä on laulun syy. Monilla on juuri tuo laulun syynä "huono ja hidas". Tarkempaa tietoa kiitos, mikä mättää. Hänhän myönsi, ettei omista aitoa XP:tä, joten antaapi asian olla. Itse vain ihmettelen aina sitä, että haukutaan hitaaksi ja huonoksi. Itse en pidä XP:stä, koska se on ankea ja vanhentunut.
Ööh, mun koneessa on kyllä 4gt muistia, ja se 32bit vista ei 64bit,320gt kovalevy,nvidia 9600M gt vaihdan koska haluan ottaa kaiken hyödyn nopeudesta irti eikä 32bittinen vista tota 4gt ymmärrä eiks !
Onko sulla 64-bit XP? Koska ei 32-bittinen XP sen paremmin tunnista 4 Gt muistia kuin Vistakaan... Ja varmista myöskin että löydät kaikille laitteille esim. verkkokortti ym. ajurit XP:lle. Aikas nihkeesti on laitteiston valmistajat julkaisseet ajureita XP:lle Vistan tulon jälkeen. Varsinkin koneisiin jossa on Vista valmiiksi asennettuna.
Sama ongelma on myös XP:llä, ellet asentanut XP Professional X64:sta. XP:n 64-bittisen ajuritilanne on heikoin, perus-XP:llä parempi. 4Gt:tä et saa irti, jos asensit perus XP:n. Ja, miksi rammia kone ei sais käyttää? Ei se rammi sinne ole laitettu tyhjänpantiksi, joten minulle aivan sama syödäänkö sitä vai ei Vista kyllä osaa laittaa Aeron pois päältä ja antaa rammia ohjelmille, jos sitä vaaditaan. 3Gt:llä varustetuilla koneilla tosin en ole saanut millään rammia kulutusta korkeaksi. Eli aivan sama, asennatko 32-bittisen Windows 2000:n, XP:n tai Vistan, sama ongelma on. Et saa kuin 3Gt. SP1 paransi Vistaa huomattavasti, SP2:n tulossa vielä.
Minä taas tarvitsen XPtä muutamien ohjelmointiohjelmien käyttöön, ne kun eivät toimi Vistalla ollenkaan.
Se on ikävä kuulla. Taitaakin olla ammattilaisohjelmilla enemmän ongelmia Vistan kanssa. Eiköhän tilanne paranee jo, koska 7 ja Vista ovat samaa ydintä.
VISTA = Viruses Infections Spyware Trojans Adware. Se on tiesti kun monellekkaan ohjelmalle ei ole kunnollista tukea virtsassa, vähän sama juttu kun aikoinaan pompattiin 98 käyttiksestä Xp hen. kait siitä joskus hyvä tulee ja visvasyylästähän saa niitä turhia ominaisuuksia karsittuu pois, jolloin siitä tulee suht xp:n kaltainen.
Windows Me oli kyllä xp:n edeltäjä. Lisäksi ajuri/ohjelma tilanne oli melkoisen hyvä xp:hen siirryttässä koska suurin osa windows 2000 ohjlemista/ajureista kävi vistaan.
vistaan? Noh mutta Windows ME oli kylläs aikas buginen kakkaläjäja myöskin se muistutti päällisin puolin ja muutenkin ihqn täysin 98:a (itelläni oli valitettavasti semmoinen)
Teho syistä mulla on kanettavassa Xp mut vista on tehokaampi ja parempi jos on vähintään dual core ja 2G muistia kun asensin SP2 niin moni pikku juttu rupes toimimaan ja nyt vista on reilusti nopeempi kuin XP tämä ei ole beta versio joka julkastiin jo marraskuussa
niin sanoin että tuo ei ole buginen betta vaan täysin toimiva RC netin mukaan RC = Release Candidate kuten nimestä lukee eli täysin toimiva itellä nyt ollu 2 viikkoa ei mitään ongelmaa missään peleissä tai ohjelmissa tosin läppäri käynistys ja käyttö nopeutu n: 20% vistan sp2 teki saman kuin xp sp2