oon lukenut juttuja täältä ja vaikuttaa siltä vista on täys pa$ka. olen katellut läppäriä jossa olisi tälläiset ominaisuudet: Prosessorityyppi Intel Celeron M Prosessorin numero M520 Prosessorin nopeus GHz 1,60 RAM muistin tyyppi DDR2 RAM muistin nopeus MHz 533 RAM MB 1 024 RAM-muistin laajennetavuus MB 2 048 Välimuisti Kb 1 024 Kiintolevyn kapasiteetti GB 80 Kiintolevy nopeus kierr./min. 5 400 Äänikortin tyyppi 7.1 (8 channels) Äänikortti bit 16 Näytönohjaimen tyyppi UniChromeTM Pro Näytönohjaimen jaettu muisti MB 256 kone on Fujitsu Siemens AMILO Li1705 onko tuo ''hyvä'' kone, joka pyörittäis vaikkapa cs: tai yleensä toimisiko koko kone ollenkaan? käyttiksenä on microsoft windows vista home basic vastauksia pliis..
suositelkaa jotain sivuja josta vois ostaa kannettavia jossa olisi xp käyttöjärjestelmänä, nykyään tahtoo olla kaikissa jo vista. kiitoksi niille etukäteen jotka viitsivät vastata..
Ehdottomasti vaan Vista kone alle, ei mitään vikaa Vistassa (vaan ajureissa ja ohjelmissa, muttei niissäkään kyllä enää pahemmin).
Minulla on ollut ongelmia vain yhden ajurien kanssa ja sekin oli joku hong kongin halpis digi-tv usb laitteen kanssa.Muuten ei mitään ongelmia.Vista on paljon parempi kuin xp.
Lähestulkoon kaikki XP:ssä toimivat pelit pelaa myös Vistassa. Itseltäni löytyy CS:t ja HL:t, ja voin varmuudella sano: Toimii!
Älä vierastele Vistaa. Home Basic toimii kevyesti tuolla koneella ja kyllä ne pelit toimii käyttiksen puolesta. Himoitsemasi CS toimii 100% varmasti.
vista home basic on tosi basic mut toimii ihan jees. Kuten joku jo sanoi et puhdas kone ja siihen laiteajurit ja hyllystä vista(retail tai microsoft oem) ja hyvin toimii!Nää laitevalmistajien(fujitsu,hp,acer jne)modaamat vista-koneet sisältää kaikkee turhaa baskaa jotka vaan sekottaa koneen. Kamalia ongelmia ihmisillä näitten esiasennettujen pakettikoneiden kanssa ja vikojen ettiminen on vaikeeta kun ei tiä mitä kaikkee softaa ne on siihen tällänny. Ja uudelleen asennus ei tietenkään auta kun nää recovery levyt ja sisäiset imaget sisältää luonnollisesti ne kaikki samat sonnat. OEM-valmistajilta pitäis evätä oikeus modata windosseja itselleen sopivaks. En yhtään ihmettele miksi microsoft ei tarjoa ilmasta tukee näille laitevalmistajien esiasentamille käyttiksille
Täyttä asiaa kuule. Itseäkin hatuttaa kun kannettavan "Recovery CD" vaatii heti kättelyssä että pistetään kaikki ajurilevyt ja vastaavat sisään ennen kun pääsee edes työpöydälle. Olisi paljon mukavempaa kun voisi laittaa ihan puhtaan version ilman laitevalmistajien vääntämiä roskaohjelmia. Ei niiden ajurien asentaminen loppujen lopuksi ole niin vaikeaa. Tosin ottavat ne huomioon jotka haluaa hoita homman kaikkeista helpoimmalla tavalla ilman omaa ajattelua. Hyvä esimerkki Aku Ankan lehdessä 13.6.2007 sivulla 27, ei ole hauskaa jos ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin painaa nappia.
Oon miettiny itekin hankkivani kannettavan, mutta kun en ole täysin varma mitä meinaa tuo näytönohjaimen jaettu muisti, joten ajattelin kysyä viisaammilta. Eikö siis jaettu muisti mene jokseenkin niin, että näytönohjaimen oman muistin lisäksi se käyttää keskusmuistia osittain, joka yleisesti on huomattavasti hitaampi kuin näyttiksen oma? Itse päättelin kyllä tähän linkkiin kuuluvan koneen pärjäävän vallan mainiosti, jos kerran keskusmuisti on 2GB ja vieläpä 667MHz. Sivulla vielä lukee näytönohjaimen maksimimuistin olevan 358MB ja itse näyttis on Intel GMA X3100 integroitu. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16834117481 ("Specification" -kohdasta näkee koneen tiedot) Onko tuo mielestänne kannattava ostos, vai onko siinä huono hinta/laatu -suhde? Itse olin jo ihan fiiliksissä tuosta kannettavasta, koska rahatkin riittäisi juuri sopivasti tuohon. Jos siis voitte selventää näytönohjaimen jaetun muistin toimintatapaa ja miten sitä voi soveltaa peleihin ja muuhun käyttöön, olisin kiitollinen.
Tuollanen integroitu haukkasee suoraan itelle osansa tietokoneen keskusmuistista. Se on yleensä hitaampaa kuin uusien näytönohjaimien oma muisti, mutta eipä sillä ole paljo väliä koska ei tollasilla näyttiksillä oikein pelejä pelata.
Vista on tottakai tulevaisuutta ajatellen se paras vaihtoehto, mutta kyllä tämä vaan ihmeen hidas on joskus. Ohjelmien asennus ihmetyttää eniten että miten voi kestää niin kauan ennenkä kone edes aloittaa asennuksen, liekö sitten jotain tietoturvatarkistuksia jotka pitää suorittaa ennen asennusta? Yhteensopivuusongelmia Aeron kanssa on tullut vastaan esim. Wolfenstein ET:ssä. Musiikin äänitys ei oikein onnistu huonon ajurituen vuoksi. Ainoastaan MME 32-bit moodissa saa jotain nauhalle mutta viive on käsittämättömän suuri verrattuna Windows XP + ASIO -yhdistelmään eli ei oikein hjuva. tässä näitä omia havaintoja, eiköhän tämä tästä parane ajan myötä
Oma Aero menee pois päältä itsekseen jos laittaa jonkin ohjelman päälle mikä ei tue sitä. Mitä tuohon kannettavaan tulee, siinä on hidas kiintolevy joka saa koko koneen tuntumaan hitaalta. Muuten tuo on pro. Vista toimii Aerolla varmasti.