Juuh eli taas ton Vistan kanssa on ongelmia. Tällä kertaa ongelmana on se , että lähes aina kun haluan poistaa jonkun tiedoston pois ja kun rupean poistamaan niin se alkaa valittamaan , että tämän kansion poistamiseen tarvitaan käyttöoikeuksia tai jotain järjestelmän valvojan oikeuksia. Oli sitten kyseessä ihan mikä tahansa tiedosta/kansio.. Ja kun sattumoisin satun olemaan se tietokoneen järjestelmänvalvoja niin mitä tuo vielä valittaa. Kone on myös alkanut koko ajan hidastumaan enemmän ja enemmän , pikku hiljaa siis. Nyt saattaa kestää jopa pari min , että saa netin auki ja ennen kun kirjauduin sisään niin meni pari sec ja netti aukesi heti. Ja firefoxikaan ei jostain kumman syystä toimi.. muut selaimet kyllä toimii , mutta se ei. Aina tulee sama viesti "Yhteyden muodostus epäonnistui". Ja olen pyydellyt ennenkin apuja tähän ongelmaan eli tämä kone ei suostu melkein ikinä lähtemään ekalla painalluksella käyntiin. Yleensä tulee vain se ruutu missä näkyy se intel inside ja sitte jumittaa. Toisella kerralla yleensä lähtee. Ja ei koneenkaan ihan surkeista osista pitäisi olla tehty. Tässä nyt luettelen joitakin osia: Intel Core 2 Quad Q8200 @ 2.33GHz 4GB DDR2 400MHz (aika huonot) 1Tb ja 100Gb kiintolevyt NVIDIA GeForce 9600GT 512MB Kone on noin 1,5v vanha ja ei nyt mikään raketti osiensa puolesta , mutta hyvä kuitenkin.
Olen käyttänyt Vistaa 4 vuotta, enkä ole oppinut ymmärtämään sen poistologiikka. Joskus se ei anna poistaa kansiota, vaan valittaa niin kuin viestissäsi kerroit. Kuitenkin se sitten antaa poistaa kansiossa olevat tiedostot ja sen jälkeen itse kansionkin. Miksi? En tiedä. Mysteeri.
Juuri näin tosin se ei anna edes kaikkia tiedostoja välttämättä poistaa , esim. kun yritin pois Internet Explorerin niin se antoi poistaa vain muutaman tiedoston , sama juttu on käynyt useamminkin. Ja sekin on hölmöä , että välillä se valittaa ettei anna poistaa sitten kun olet sammuttanut koneen ja tulet seuraavana pvnä uudelleen ni se antaakin poistaa. Aika omalaatuinen "persoona" tuo Vista.