Vista x64 vs. x86 ultimate

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by vaetti, May 23, 2007.

1. vaetti

vaetti Regular member

Trophy Points:
    26
    onko jollain kokemuksia tosta 64-bittisestä versiosta vistasta? aion siis mahdollisesti lähiaikoina hankkia vistan ja mietin, että kumpi noista on parempi vaihtoehto.
    ilmeisesti 64-bittisen edut 32-bittiseen on ainakin tietoturva, mitä muuta?
    mitkä ohjelmat/pelit/ajurit/kodekit/palomuurit/yms ei toimi ja mitkä toimii?
    onko 64-bittisessä muita ongelmia, kuten kaatuilua yms.

mieluusti siis kaikki hyvät ja huonot puolet molemmista versioista.

2. Threat

Threat Active member

Trophy Points:
    66
    http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List

Heitän tähän nyt tämän sivun kuitenkin. Käy aika hyvin selville vastus tuohon kysymykseesi "mitkä ohjelmat/pelit/ajurit/kodekit/palomuurit/yms ei toimi ja mitkä toimii?".

Itse olen 32-bittistä Ultimate Vistaa käytellyt helmikuusta lähtien ja mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia ei ole ollut, vaikka se nyt onkin vilautellut bluescreeniä enemmän kuin xp koskaan. Suurimmaksi kompastuskiveksi näkisin edelleen tuon ohjelmien osittaisen tai suuren yhteensopivuusongelman vistan kanssa. Suurimmassa osassa itse käyttämistäni sovelluksista se on rajoittunut tekstuurivirheisiin, joissa jokin tekstuuri on jäänyt ehkä pois tai ollut muuten virheellinen.

Dreamscenen, tai pikemminkin stardockin deskscapesin kanssa on ollut ne suurimmat ongelmat allekirjoitukseni kokoonpanolla. Vieläkään en uskalla oikein kyseistä ominaisuutta käyttää, koska se johtaa ennemmin tai myöhemmin joko bluescreeniin ja välittömään koneen boottaukseen tai sitten se tilttaa koneen käynnistyksessä niin ettei hiirikään liiku. Useimmiten se jättää koko dreamscenen lataamatta konetta käynnistettäessä jolloin käyttäjää odottaa vain musta ruutu. Että tällaista täällä.

Share This Page