Vistasta semmonen juttu, että jos ostaa 32-bittisen version niin saako jostain tilattua pelkällä postimaksulla 64-bittisen version tai toisinpäin? Olen siis ostamassa OEM -versiota. Tuolta otettu: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_jump.cfm/460458/2780597
muistaakseni microsoftin sivuilla luki että asennus DVD:ssä on sekä 32- että 64- bittinen versio mutta kannattaa katsoa ja kysyä
Minun tietääkseni se oli Retail -versiossa, koska ainakin OEM -versioita myydään erikseen 64-bittisenä ja 32-bittisenä. Olen Ultimatea ostamassa ja kun se on niin kallis muutenkin niin en viitti siitä Retail -versiota ostaa. Onko tuo tilaaminen mahdollista, jos on OEM -versio?
Eli OEM-versiosta ei voi tilata tuota levyä. Ainoastaan retail-versiosta. Kun ostat tuon OEM-version joudut ostamaan silloin joko 32-bittisen tai 64-bittisen version. Eli osta se versio minkä tarvitset, koska et voi vaihtaa sitä sen jälkeen. Toinen vaihtoehto on että osta tuon Retail-version joka on kalliimpi, mutta saatpahan ainakin asentaa sen niin monta kertaa kuin haluat. Jos omistat retail-version, niin posti- ja käsittely kulut ovat yhteensä Visalla maksettuna 12.14€
Ostan sitten semmosen 64-bittisen Vistan, koska aion ostaa OEM Ultimaten, koska Ultimaten retail versio on aika kallis...
Mutta kai 64-bittisessä on jotain parempaa kuin 32-bittisessä? Jos siinä ei ole mitään parempaa niin miksi Microsoft on yleensäkkään tehnyt sitä?
No se ajaa ohjelmat 64 bittisenä.=) Käyttäjille hyödyllisin ominaisuus on tulevaisuutta ajatellen se että siihen voi laittaa yli 4gb ram muistia, kun taas 32bit versioon ei voi. Ps. mikäs tuo sinun sigusi on?
Eli tulevaisuuteen katsoen kannattaa ottaa 64-bittinen? Kyllä varmaan menee ainakin 5 vuotta ennen kuin tulee taas uusi käyttöjärjestelmä Windowsilta.
NO tulevaisuutta ajatellen ehkä tuo 64bit, mutta nykyisyyttä ajatellen suosittelisin 32bittistä... Ohjelmat ja pelit toimivat varmemmin.
Kyllä siihen 64-bittiseenkin alkaa varmaan kohtapuoliin ilmestyä ajureita. Uskon, että kyllä ne uudet pelit ainakin toimii 64-bittisessä Vistassa.
Täältä voi käydä vähän kurkkimassa mitkä toimii ja mitkä ei. http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List Onhan xp 64bit versiossakin paljon yhteensopimattomia ohjelmia ja pelejä. Asia tulee varmasti korjautumaan ajan myötä, mutta tällähetkellä valitsisin kutenkin 32bit version. (kuten olen tehnytkin.)=)