Vistaan päivittäminen

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by kuqu, Apr 13, 2007.

1. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaako alla mainittuun kokoonpanoon jo päivittää Vistaa? Löytyykö ajuritukea? Onnistuuko XP Prosta suoraan päivittäminen vai kannattaako asentaa puhdas asennus? Toimiiko käytännössä asetusten automaattinen siirto XP:stä Vistaan? Miten luulette riittääkö potku Vistan pyörittämiseen vai kannattasko vaan säästää aikaa ja hermoja ja odotella+pysyä XP:ssä? Kiitos kommenteista :) Meinasin Vista Ultimatea kokeilla.

kokoonpano:

AMD Athlon 64 3200+ 2200 Mhz,
    Club Radeon 9800 Pro 256 mb,
    Msi k8t neo-fsr via (biossia ei ole päivitetty->en oo osannu)
    2X512 mb ddr 400 eli 1 GB muistia
    Realtek AC´97 audio for via

2. firece

firece Regular member

Trophy Points:
    26
    kyllä tossa vista toimii ja ajurit noihin varmsati löytyvät ja vista päivitys paketteja myydään siitä taas en tiedä kuinka hyvin ne toimii.

3. Badc

Badc Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä säästät hermoja aika paljon jos et vistaa tuohon laita.

1Gb muistia on todella vähän vistaan..
    Minulla on 1,5Gb ja välillä jumittelee, mutta kyllä tuossa muuten potkua riittää. Itsellä Amd64 3000+ @ 2,25Ghz, Nvidia6600GT, 1,5Gb DDR400mhz Dual-channelinä.
    Ja käyttiksenä juurikin Vista Ultimate.

Tekisi itsellä mieli ostaa pari gigaluokan muistipalikkaa lissää..

4. firece

firece Regular member

Trophy Points:
    26
    nii kyllä se 2gt rammia on hyvä olla vistan kanssa.ja jos oikein katsoin koneessasi on 3xrammi paikka eli 1gt lisä tikulla pääsis joka maksaisi 64€ eli siitä sitten miettimään mitä on valmis vistasta maksamaan.

5. kuqu

kuqu Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo, mietin sitä riittääkö mulla muisti Vistaan. On se jos joutuu jo parin kolmen vuoden takasta "tehomyllyä" päivittämään Vistaa varten :( Ootteko vetäny Vista Ultimaten XP Pron päälle et pystyy vaihtaa välillä XP:lle vai puhdas asennus? Ite meinasin et jos ei yhdellä käyttiksellä vielä pärjää niin sit ei vielä Vistaa asenneta. Pointti: voitanko siinä mitään jos päivitän Vistaan? Kone ehken hidastuu+kaikki aikasemmat ohjelmat ei toimi kunnolla? Et mitä mä saan enemmän jos päivitän XP Pron Vistaan ?

6. Badc

Badc Member

Trophy Points:
    11
    kaksi, kolme vuotta on ikuisuus tietotekniikan saralla ;)

7. TeeKoo

TeeKoo Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse päivitin vistaan(ultimate) reilut kuukausi sitten. Loppujenlopuksi aika tyytyväinen, vaikka lasten tauteja hiukan ollu mm. explorerin kaatuminen välillä, sitäkään ei kyllä vähään aikaan. Mutta päivityksiä tulee koko ajan. Kaikki ohjelmat ja pelit, joita asentanu toimii. Mutta jos meinaa joskus vistaan siirtyä, niin mun kannalta voi sen tehdä heti. Oppii samalla sen uudet hienoudet. Himopelaajat voivat vähän kärsiä nopeudesta, eli en suosittele vielä vistaa, enkä sellaisille jotka tarvitsee laitteita/ohjelmia joita vista ei välttämättä tue. Mutta tosiaan se on muistisyöppö, vaatii sen kaksi gigaa vähintään ja tietysti muun toimivan kokoonpanon. Ja vistan päivitys version voi asentaa tyhjälle kovalevylle, jos aito Xp:n lisenssi. Eli en suosittele päälle asennusta. Ajuri tuki onkin vistan heikkous, vanhemmat laitteet ei välttämättä toimi.

Share This Page