Vistan asennus cd?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by red_flag, Mar 28, 2007.

1. red_flag

red_flag Member

Trophy Points:
    11
    Ostin uuden tietokonepaketin jossa Windows Vista käyttiksenä. Mukana ei tullut minkäänlaista Vista asennus cd:tä.
    Oletetaan, että kiintolevy sanoo poks tai muuten vain haluan uudelleen asentaa vistan, kuinka se voi olla mahdollista ilman cd:tä tai id numeroa???
    Soitettuani asiakaspalveluun josta koneen ostin, sanottiin siellä, että tämä on nykyinen käytäntö, että asennus cd:tä ei anneta mukaan koska ihmiset hukkaavat helposti sen. Syvältä!

2. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Jos haluat muuten vain asennella windowsin uusiksi, niin sitä varten on olemassa koneella palautusosio, joka sisältää kaiken tarvittavan.

Kiintolevyn sanoessa poks, on sinun otettava yhteyttä koneen ostopaikkaan, tai suoraan microsoftille.

3. Asgardi

Asgardi Regular member

Trophy Points:
    26
    Mun tietääkseni tosta kyllä luovuttiin ettei asennusmediaa muka tulis mukana vaikka oliski OEM. "Kiintolevyn sanoessa poks, on sinun otettava yhteyttä koneen ostopaikkaan, tai suoraan microsoftille." Paitsi jos olet sitten ennakkoviisas ja otat varmuuskopion siitä palautusosiosta jonneki muualleki.

4. pkaksp

Trophy Points:
    128
    No jos ennakkoviisas haluaa olla, niin ottaa kloonin koko levystä, eikä pelkästään siitä palautusosiosta.

(jos nyt haluat sitä pilkkua niin välttämättä viilata)

5. Asgardi

Asgardi Regular member

Trophy Points:
    26
    Ja sinne DVD:lle se klooni sitte laitetaan vaikka 120 gigasesta kovosta? Kyseessä oli kuitenki konepaketti niin niitä kovoja on oletusarvosesti tasan 1.

Last edited: Apr 1, 2007
  6. dxmaze

dxmaze Guest

Voithan imuttaa itsellesi vistan netistä (ja se ei ole laitonta jos ei ole laitonta key:tä) ja sun koneessa pitäisi olla jossain siellä sivussa se product key:tä sen laitat siihen asennus vaiheessa. Itse ainakin olen tuon vastaavalla tehnyt. Tai toisin niin mulla on tuneup 2007 jolla ainakin näkyy sen käyttiksen ID niin ota se ylös ja tee yllä oleva.

Last edited by a moderator: Apr 1, 2007
  7. Demus

Demus Regular member

Trophy Points:
    26
    En ole nyt aivan varma... mutta olen vahvasti sitä mieltä, että OEM-versioiden product key:t eivät sovi Retail-versioihin. Viisaimmat korjatkoon?

8. dxmaze

dxmaze Guest

No sanotaanko näin et kaveri heitti vistan pois koneeltaan ja kyseessä oli home premium niin ja mulla sattui olemaan netistä imutettu kyseinen käyttis nii kyl se seriali tai mikä tahansa olikaan niin hyvin se toimi ja kyseessä oli yhden koneen product key. Ottakoon joskus takas ku ei hirveästi ole käyttöä mut hyvib se tuossa sivussa menee...

9. pkaksp

Trophy Points:
    128
    Sen Vistan lataaminen on sitten varmasti laitonta.

10. dxmaze

dxmaze Guest

En vaan ymmärrä et mikä siinä on laitonta jos muuten sen on se 30 päivää ja sen jälkeen vaatii activoinnin niin mikä siinä on laitonta ellei ole laillista serialia?! oli miten tahansa hankittu kopio? Se on kaukana siitä ku porukka imuttaa warena käyttiksiä ja pulailee cräkkien ja timestoppereiden kanssa. Vai yhtyykö kukaan tuohon?

11. Vigilante

Vigilante Guest

toi on täyttä bullshittiä, että minkäänlaista mediaa ei pitäisi tulla mukana. Joko pitäisi tulla levy tai sitten esim. image koneen kovalevyllä josta voi itse polttaa palautuslevyt. Tämä koskee siis OEM valmistajien koneita. Jos taas ostat täyden retail version windosista saat aina levyt. Microsoftilta on turha kysellä OEM valmistajien Recovery levyjä koska ne ovat täysin laitevalmistajien oma tekemiä ja sisältävät muitakin ohjelmistoja kuin vain windows. Microsoft ei muutenkaan anna OEM-tuotteille kuin maksullista tukea vaan tuki kuuluu OEM vamistajille, HP, ACER, Fujitsu jne. Jos kasaat koneen itse ja ostat OEM Vistan sitoudut samalla antamaan itsellesi tuotetukea :) Itse pyysin epätietoisena apua microsoftilta OEM vistaan ja se olisi maksanut 77euroa, toki ohjasit Fujitsulle(mulla siis Fujitsu OEM-Vista) josta onnistuin saamaan ilmaista tukea ja homma ratkesi.

12. Vigilante

Vigilante Guest

joo ja OEM cd-avaimet eivät tosiaankaan sovi retail-tuotteisiin kun kyseessä on kaksi aivan eri lisenssityyppiä.

13. Asgardi

Asgardi Regular member

Trophy Points:
    26
    Offtopic: Kräkit ja taimstopperit sentään toimii senki jälkeen ku ostat uuden emon...

Share This Page