Vistan asennuslevy

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Kaltsukka, May 16, 2012.

  1. Kaltsukka

    Kaltsukka Regular member

    Joined:
    Jun 8, 2010
    Messages:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tarvittisin Windows Vista Home Premiumin suomenkielisen asennuslevyn, oon löytäny ja ladannu monta Home Premiumin iso tiedostoa mutta kaikki on englanniksi. Käytin jopa erästä ohjelmaa jolla saa mukamas kielen vaihdettua suomeksi mutta se ei oikein toiminut. Mulla on Vista Home Premiumin lisenssi ihan omastatakaa. Eli tarvittisin vain suomenkielisen iso tiedoston jostain mutta kun en löydä, olen 4 päivää etsinyt mutta en löydä sitten millään. Eli voisko joku linkata jonku sivun josta sen vois ladata, mieluiten torrenttina.
     
  2. friis

    friis Active member

    Joined:
    Feb 25, 2004
    Messages:
    1,203
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kuten AD:n säännöt kertovat, piratismi on kielletty forumeilla. Kielen vaihtaminen onnistuu windows updaten kautta, mutta vain Vistan Ultimate ja Enterprise versioissa. Vistalizator ohjelmalla pitäisi onnistua ainakin osittainen kielen vaihto muihin vistan versioihin.
     
  3. blokki

    blokki Regular member

    Joined:
    Jan 29, 2011
    Messages:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Käsittääkseni pelkkä lataus ei vielä ole piratismia jos se ei ole valmiiksi kräkätty.

    Kysyjällähän on vistan laillinen lisenssi.

    Sitten ne softat jotka kiertävät aktivoinnin ovat sitten...

    ... selvää piratisimia
     
  4. friis

    friis Active member

    Joined:
    Feb 25, 2004
    Messages:
    1,203
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    On.
    Vaikka tässä tapauksessa minulla ei ole mitään syytä epäillä etteikö ketjun aloittajalla olisi tosiaan laillista lisessiä, niin ymmärrät varmasti että jos joku internetissä jotain sanoo se ei välttämättä pidä täysin paikkansa.
     
  5. blokki

    blokki Regular member

    Joined:
    Jan 29, 2011
    Messages:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli siis olen syyllistynyt piratismiin kun olen ladannut 7 ultimate asennusmedian ISO:n joka ei ole kräkätty (ainakin se kysyy product keyn normaalisti ja aktivoituu ilman säätöä)
     
  6. Axu_

    Axu_ Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    9,819
    Likes Received:
    239
    Trophy Points:
    143
    Kyllä. Moraalista puolta voikin sitten pohtia pidempään.
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Last edited: May 21, 2012
  8. Axu_

    Axu_ Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 14, 2008
    Messages:
    9,819
    Likes Received:
    239
    Trophy Points:
    143
    Tuo on ilmeisesti laillinen keino, vaikka toisaalta joskus kun asiaa tutkin, niin monella sivulla oli ollut levynkuva jaossa, mutta se oli Microsoftin pyynnöstä (=pakotteesta) poistettu jaosta. Torrenttina jaettavat levynkuvat ovat käsittääkseni aina laittomia, tai ainakaan yhtään Microsoftin virallista torrenttia ei ole tullut vastaan. Ja ymmärtäähän sen; Siinä vaiheessa kun käyttis on asennettu koneelle ja se on aktivointia vaille valmis, niin monelle tulee varmasti kiusaus hakea vain cracki lisenssin ostamisen sijaan.
     
  9. friis

    friis Active member

    Joined:
    Feb 25, 2004
    Messages:
    1,203
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    et ole. etkö osaa lukea:
    Microsoft saa itse päättää kuka, miten ja missä heidän tuotteitaa levitetään.

    Toki voi olla mahdollista että MS on antanut luvat windowsin levitykseen TPB:ssä. Epäilen kyllä vahvasti.


    EDIT: Ja minuahan ei henk.koht voisi vähempää kiinnostaa mistä ihmiset softansa yms hommaavat. Kyse on puhtaasti AD:n sääntöjen noudattamisesta.
     
    Last edited: May 21, 2012
  10. friis

    friis Active member

    Joined:
    Feb 25, 2004
    Messages:
    1,203
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    .
     
    Last edited: May 21, 2012

Share This Page