Nyt vasta Vistaan tutustuttuani voin todeta saman mitä moni on jo hokenut: se on surkea. Tarkemmin ottaen, en ole kokeillut loppuun asti sen tehoa, mutta käyttöliittymä on surkea. Tässä on kaikki, esim. mitään etenemisestä kertovaa indikaattoria ei ole!
Olet oikeassa, panin saman merkille. Olisi kyllä hyvä olla joku indikaattori, että näkisi missä kohdassa edetään. Tuon kanssa olet sokkona ja voi ainoastaan toivoa nopeaa etenemistä ja odottaa.
Periaatteessa indikaattoria ei tarvita koska Vistassa on automaattinen levyneheytys, jonka saat ajastettua. Eli sinun ei tarvitse itse huolehtia siitä ja sen takia se on pudotettu pois.
Ehkä niin, mutta on meitä jotka haluavat seurata asioiden etenemistä Sellaisille tuollainen on kauhistus.
Onhan aina eri Linux versiot olemassa, joten ei tarvitse Vistan kanssa tuskailla,jos ei siitä pidä.Levyneheytystä kun ei käsittääkseni edes tarvita Linuxin tiedostojärjestelmässä. Vista on kuitenkin paras Windows ylivoimaisesti...
Mulla oli vista-eheyttäjän asetuksissa että sen pitäisi eheyttää itsekseen kerran viikossa, mutta vaikutti siltä ettei se kuitenkaan sitä tehnyt. Sitten laitoin sen manuaalisesti eheyttämään ja eheytys kesti tuntikausia. Sitten poistin sen kokonaan käytöstä ja asensin koneelle AusLogics DiskDefrag-ohjelman, joka on kätevä ja nopea. Ja edistymisen näkee ruudulta. Olen tyytyväinen tähän ohjelmaan, ei tule tarvetta vaihtaa.
Näin on. Jos olisi, olisi aika rajoitettu käyttis... On tuo Auslogics Disc Defrag koekäytössä tässä juuri. Näyttää ihan hyvältä.Kiitos vinkistä,Ville71!!