Minulla on vista beta 1. Ja kerran olen koittanut sitä asentaa, mutten viitsinyt mennä eteenpäin koska ei ollut varmuutta voiko sitä asentaa osiolle. Nyt minulla on WinXp Pro Media Center Edition. Eli haluaisin Vistan yhdelle osiolle. Onko Vista RC1:ssä(beta1) se mahdollisuus että asentaa osiolle? En todellakaan haluaisi nykyisten tiedostojeni katoavan uuden käyttiksen alle. Kun olen asentanut vistan. Kun/jos haluan poistaa sen, niin avaanko XP:n ja menen diskmanagementtiin ja poistan vistan osion? Varmaan toimii sen jälkeen XP, ajattelin vaan tän bootin kannalta, boottaako xp. Eli korvaako vista vanhan xp:n bootin, ja vistan poistattaessa ei jää jäljelle mitään. Tämmöinen kävi minulle kerran kun poistin Ubuntun osiolta ja siinä oli Grub, sekin sitten poistui eikä ollut enään mitään mistä bootata XP. Mut sit koitin asentaa vistan ja se korjasi uuden bootin. Toivottavasti ymmärsitte kysymykseni tästä hirveest määräst tekstiä Ja vielä se että kuinka paljon vista RC1 vie tilaa.
Tuolla olevan tiedon mukaan Vista vie pakkaamatonta levytilaa 20 tai 40 Gt (riippuen Vistan versiosta): http://fi.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista
Tuossa vista beta1 vaiheessa oli jonkin verran ongelmia tuon dual boottauksen kanssa. En suosittelisi asentamaan sitä edes samalle kiintolevylle missä asustaa pääasiallinen käyttiksesi.