Vistan service pack 2 ei asennu millään, ja samalla tulee ilmoitus viruksesta, jonka F-Secure poistaa???

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by starttaa, Oct 24, 2010.

1. starttaa

starttaa Guest

Voisiko joku viisas neuvoa, mitä tehdä kun yllä mainittu päitys ei mene läpi. Kone oli 10 kk käyttämättä, joten koko päivä on ladattu päivityksiä.

Samalla kun tuota yllä mainittua päivitystä lataa f-secure löytää viruksen ja autom, poistaa sen.

Olisin kiitollinen jos jollain olisi halua auttaa minua ja kertoa miten toimia.

2. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Outo juttu. Jos kohdalleni sattuisi noin, niin varmuuden vuoksi ensin varmistaisin, että olen aidolla päivityssivulla, sitten sulkisin f-securen pois käytöstä jättäen pelkän palomuurin päälle. Sitten yrittäisin ladata ja asentaa kyseisen päivityksen uudelleen toivoen, että nyt onnistuisi. Lopuksi laittaisin f-securen taas päälle.

3. jkstone

jkstone Guest

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Kuten 1pertti asian jo ilmaisikin, kannattaa kokeilla pelkästään Windowsin palomuurin ollessa päällä. Ei olisi ensimmäinen kerta kun liian innokas tietoturvaohjelmisto estää SP:n asentumisen. Toki, kuten 1pertti sanoi, tulee varmistaa, että päivitystä ladataan oikeasta paikasta, mikä tosin lienee oikea, jos Vistan omaa päivitystyökalua käyttää (tokihan mahdollisuus haitakkeisiin on olemassa silti).

@jkstone
    HijackThisiä ollaan pikku hiljaa jättämässä pois käytöstä, se ei enää vastaa nykyaikaa. Esim. OTL on parempi suositus. :)

5. pekju88

pekju88 Member

Trophy Points:
    11
    mulla oli sama ongelma otin asennuksen ajaksi f-securen pois.

6. Datanen

Datanen Guest

Trophy Points:
    108
  7. jkstone

jkstone Guest

F-Secure päivittää itsensä automaattisesti.

Share This Page