Läppäri on Asus X7Q10.Käyttis vista 23bit. Yritin asentaa vistan tilalle.xp home edition versiota. Buuttasin koneen käynnistymään cd/dvd aselmalta.Windous tutkii kokoonpanoa ja töksähtää seuraavaan ilmoitukseen: Windous suljettiin vahinkojen ennnalta ehkäisemiseksi.Jos tämä on ensimmäinen kerta kun ilmoitus tulee käynnistä kone uudelleen (ilmoitus tulee joka kerta kun windoussia yrittää asentaa) tarkista kone viruksien varalta.Tutki kovalevy vaurioiden varalta CHKDSK /F Ajoin malwarebytes antimalwarella ja löysi jonkun rogue filen,poisti sen ja käynnisti koneen uudestaan,mutta asennus ongelma jatkuu örkin poistamisen jälkeen. Kun vistan"aloita haku" kentään kirjoittaa tuon CHKDSK /F niin musta ruutu vilahtaa näytössä ja häviää saman tien.Pitäisikö komentokehoite kirjoittaa johonkin muuhun paikkaan mihin? Ja kuinka CHKDSK /F juttua käytetään. Mikä tässä mättää? voiko vista estää vanhemman käyttiksen asentamisen ? ? vai mikä on vialla.Olen lukuisia xp käyttiksiä asentanut ilman moista ongelmaa.Mutta en muista että olenko vista koneeseen xp yrittänyt asentaa? Kokeilin xp home asennuslevyä,sama ongelma silläkin toistuu Neuvoja ja ohjeita kiitos
Kokeileppa koittaa ensin formatoida windowsin osio linuxin live cd:llä ja sen jälkeen asentaa xp. Tässähän huono puoli on se että jos ei silloinkaan saa asennettua xp:tä niin sitten ei olekkaan mitään käyttistä...
Löysin tuollaisen: http://qtparted.sourceforge.net/ Voiko tuolla tosiaan poistaa vistan ja asentaa xp:n poiston jälkeen.Olen netistä lukenut vaikeksista asenta xp vistan jälkeen. Mites jos polttaisin vistan palautuslevyt dvd:lle ja jotenkin poistasin vistan,olisi palauslevyt ett vistan takasin saisi ainakin. Onko muita helppokäyttöisiä ohjelmia jolla vistan saa jyrättyä pois.Ja voisi kokeilla xp asennusta sitten
En ole täysin varma mutta luulen että onnistuu.. Kokeilemallahan se selviää.. Pääsetkös muuten sillä XP:n asennuslevyllä consoleen asti? Siellä voi formatoida kanssa. ja yksi hyvä vaihtoehto on laittaa kovo toiseen koneeseen kiinni ja formatoida se sieltä.
CHKDSK /F pitää suorittaa järjestelmän valvojana, muuten se vaan vilahtaa kuvaruudussa. Kokeile myös CHKDSK /R komentoa.
ja lisäten jarsamaniin ainakin vistassa mulla se vaan vilahtaa mutta jos kirjottaa komentoriville niin toimii sieltä.. sama esim msconfig komennon kanssa.
En pääse consoleen.Kun levyn laittaa koneeseen niin roksuttaa ja "tutkitaan laitteiston kokoonpanoa" ja sit töksähtää siniseen ruutuun jossa noita kaikkia virheilmoituksia näyttää
En pääse consoleen.Kun levyn laittaa koneeseen niin roksuttaa ja "tutkitaan laitteiston kokoonpanoa" ja sit töksähtää siniseen ruutuun jossa noita kaikkia virheilmoituksia näyttää
Kokeile kiintolevy(t) irroitettuna. Silloinkin jos tökkää, niin ei ainakaan kannata poistaa vanhaa käyttistä levyltä. Komentorivin (chkdsk:ta varten) saat avattua Vistassa/Win7:ssä järjestelmänvalvojan oikeuksin: Kirjoita Käynnistä-valikon hakukenttään cmd sekä paina Ctrl ja Shift pohjassa ollessa ENTER. (kuittaa suojavaroitus myöntävällä vastausksella)