Vistan uudelleen asennus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by shinigumy, Jun 24, 2011.

1. shinigumy

shinigumy Member

Trophy Points:
    16
    Eli, Minulla on tietokone, joka on ollut minulla kohta 3 vuotta. Haluaisin siis asentaa Winukan uudelleen, Koska kone on täynnä turhaa rojua.
    Mutta kysymys onkin, että voinko asentaa Windows Vistaa, Vaikka minulla ei ole sitä levyllä? (kyseessä siis pakettikone)

Tietokoneen kyljessä on tarra, jossa lukee : Windows Vista Home Premium OEMAct Ja sitten Product key.

Eli siis voinko jotenkin asentaa Vistan uusiksi?

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Sinulla on varmaan ns. recovery -osio, josta sen Windowsin voi asentaa uudelleen.

Kun käynnistät konetta uudelleen, ruudulla näkynee hetken aikaa tietoa miten ja millä näppäimellä tuohon Recoveryyn pääsee (esim. HP:n koneissa usein F11 näppäin). Joskus saattaa vaatia jotain toista näppäintä ensin, jolla sitten pääsee valikkoon, josta taas voi valita näppäimen system recoveryä tms. varten. Näet sen siis kun katsot konetta uudelleen käynnistäessä mitä vaihtoehjoa ruudulla tarjotaan.

Voit myös googlettaa ohjeita hakusanoilla jossa on recovery koneesi merkki (esim. recovery hp)

3. shinigumy

shinigumy Member

Trophy Points:
    16
    Joo, tulinkin siihen tulokseen, että ostan Windows 7. mutta kiitos kuitenkin!

4. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Vista pitäs saada puhtaana sisälle jos aiot sen päivittää, retail versiot menee puhtaana asennuksena kerralla mutta maksaa enemmän.

Share This Page