VLC Media Player

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by AapeliAna, Mar 28, 2008.

1. AapeliAna

AapeliAna Member

Trophy Points:
    16
    Pystyykö VLC :ssä isontamaan tekstin kokoa katselutilassa?

2. Noranti

Noranti Regular member

Trophy Points:
    26
    Ennen filmin pyörimään pistämistä ja "Use a subtitles file" ruudun ruksattuasi avaa "advanced settings". Kohdasta "relative font size" valitse Large tai Larger. - Sitten kun filmi jo pyörii niin (tietääkseni) fonttikoon muuttaminen ei enää onnistu jos tätä tarkoitit.

3. AapeliAna

AapeliAna Member

Trophy Points:
    16
    Kyllä, oikeillä jäljillä olet. Valikoissa tuli tenkkapoo! Olisikohan eri versiot, minulla 0.8.6e

4. Noranti

Noranti Regular member

Trophy Points:
    26
    Sama versio munullakin nyt mutta ei siinä uutta. Avaa VLC - File - use a subtitles file jne. Onnistuiko ja jos ei, nin mitä tulee teen kun aloitat?

5. AapeliAna

AapeliAna Member

Trophy Points:
    16
    Siis tota, nyt ei mene minulla jakeluun, file valikko löytyy mutta siitä eteenpäin ei.
    Minulla on siis audio_ts ja video_ts kansiot josta käynnistän videopätkän. File => open directory =>
    Pitäisikö filu muuttaa toiseen muotoon ja siittä heräsikin uusi kysymys, mitenkä helposti saa muutettua vaiks *mpg muotoon?
    Tämän jälkeenhän toisto-ohjelma esim. bsplayer toistaa videon ja sitä kautta pystyy helpommin muuttamaan fontin kokoa..

6. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Trophy Points:
    46
    Pikasella vilkasulla näytti löytyvän tuolta:

Settings -> Preferences -> + Subtitles/OSD

7. Noranti

Noranti Regular member

Trophy Points:
    26
    Emmä kyllä tuosta kohden fonttikoon säätöä löydä. - Pulma onkin näköjään siinä, että minä olen puhunut koko ajan .avi tiedostojen katsomisesta ja sinä video_ts kansiosta.
    Tilanteessasi homma hoituu siten, ettet teekään avausta open directory-kohdasta vaan aloitat avaamisen open file - browse ja klikkaa auki kyseinen video_ts kansio - pyyhkäise kaikki sen sisältö kerralla open-lokeroon. Sitten avaat subtitles omaan lokeroonsa ja tässä yhteydessä advanced-lokerosta tekstikoon määritys. Nyt pitäisi toimia.
    P.S. Jos tekstit on alunperin vob-tiedostoissa "kiinni" (esim levyltä ripattuna) niin koon muuttaminen ei tietääkseni onnistu, toimii vain irtoteksteissä.

Last edited: Mar 31, 2008

Share This Page