vnc ja ssh tunnelointi, kuva ei näy ssh:n kanssa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by jmpk, Aug 13, 2005.

  1. jmpk

    jmpk Guest

    Eli minulla on säädön alla vnc yhteys: ubuntussa(gnome ja kde) serveri ja päasiassa windows alustalla asiakas. Softat uusimpia, muistaakseni realvnc:n. Asennan sitä nyt kotiverkon kautta.
    Saan hyvin toimivan yhteyden normaalisti, ainakin mukana tulleella serverillä, laitoin vielä toisen serverin(vncserver?) kun en oikein saanut kde:n puolella onnsitumaan. Se nyt melken sama kumpi ympäristö etäkäytössä, mutta hyvä olisi saada molemmat.

    Ongelma tulee ssh tunneloinnin kanssa(tarkoitus joskus käyttää internetin kautta): saa yhteyden koneeseen ja pystyy kirjautumaan, mutta kuvan tilalla näkyy vain harmaata ja hiiri näkyy "ristinä". Olen kokeillut kaikilla värisäädöillä jne.

    http://www.tekniikka.oamk.fi/~archy/vnc/vnc_kayttoonotto.html tuota ohjetta olen käyttänyt.
    Tuossa ohjeessa käynnistetään vncserver ssh:n kautta. Minulla se antaa siinä jonkun .xauthority errorin , mutta ilmeisesti käynnistää serverin. Siinä nyt ei suurta ongelmaa kun serverin voi käynnistää koneelta, silloin kun aikoo sitä käyttää.
     
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Tuo on Xserverin default WM

    Itse en ole tuon vnc:n kanssa paljoa pelannut, käytän sitä ainoastaa npalomuurini konffaamiseen guarddogin kautta. Silloinki vain käynnistän tarvittaessa ja sammutan kun en tarvitse. ITse olen tuohon defaulttiin tyytynyt, ajaa asiansa.
     
  3. jmpk

    jmpk Guest

    Mutta eihän siinä harmaassa ruudussa näy mitään, ei voi siis tehdä mitään. Ihmettelen vain miksi se vaihtuu, kun yhteys menee ssh:n kautta.
     
  4. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyllä siinä pystyy paljonkin tekemään, klikkaamalla saa menun josta voi avata xtermin. Sieltä sitten ajelee tarvittavia softia.

    Jokatapauksessa tuossa on jonkinlainen gentoo howto jota voit soveltaa.

    http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Xvnc_terminal_server
     

Share This Page