No, olen nyt tähän ongelmaan etsinyt ratkaisua täältä ja yleisesti Internetistä päälle pari tuntia eikä ratkaisua löydy, joten kysyn nyt miltei epätoivoissani apua tähän hommaan. Olen ripannut muutamia TV-sarjan jaksoja DVD:ltä koneelleni. Rippaus onnistui hyvin DVD Shrink 3.2-versiolla, meni vain ~20 minuuttia. Sitten vasta alkoivat vaikeudet. Yritin katsoa syntyneitä vob.-tiedostoja GOM Media Playerillä, mikä onnistui jotenkuten, jotta sain nimet eri jaksoille. Tosin ohjelma kaatui miltei aina videoita katsottaessa, mikä oli rasittavaa. Sitten yritin siirtää syntyneet videoklipit Pinnacle Studio 12 plussaan, joka ei tietenkään tukenut niitä. No, videonpakkausohjelmaa etsimään. Yritin ensin jotain ohjelmaa, joka ei suostunut edes vob.-tiedostoa avaamaan. Toinen ohjelma, jokin Super, sai vähän aikaa muunnettua tiedostoa DV avi-muotoon, mutta kaatui pari kertaa, joten poistin senkin. Kolmas ohjelma lähti jo lupaavan näköisesti käyntiin, sain aseteltua kaikki valinnat kohdilleen, ja sitten ohjelma kaatui Vistan takia. Seuraava ohjelma oli sitten DR. Divx, jonka vuoksi sain aiheen päivittää Divx-codecit, kun ei kyseinen ohjelma muuten lähtenyt edes käyntiin. Pääsin jo 60 %, aikaa jäljellä muutama minuutti -> kaatui, luultavasti Vistan takia tämäkin, kun ei Vista ongelmaan mitään ratkaisua löytänyt. Mikä siis neuvoksi? Onko ainoa vaihtoehto unohtaa omien, ostettujen ja siinä mielessä laillisten DVD-levyjen käyttö ja siirtyä lataamaan kaikki materiaali netistä, jolloin vaarana ovat mahdolliset virukset ja huono laatu ja lataamisen hitaus (nettiyhteys on yhden megan nopeuksinen, jakson lataukseen menee tunti, en jaksaisi enää mokomaa rumbaa). En siis kysy neuvoja mihinkään latauksiin, vaan vain omien DVD-levyjen vob.tiedostojen muuntoon johonkin muotoon, jonka Pinnacle Studio 12 plussakin hyväksyy, kuten DV avi, MPEG1/2/4, Divx jne. Teen valmiista videoklipeistä musiikkivideoita Youtubeen vain omaksi huvikseni, kaikkiin laitan sarjojen ja musiikin copyright-tiedot, ei kai se ole laitonta? Katselen myös itse mieluusti valmiita tuotoksia omalla koneellani, joten kyseessä on tärkeä harrastus. Musiikki on myös ihan omilta CD:iltä ripattua, saa sopivan hyvälaatuista ja ilman viruksia. Tuossa koneen specsit: Prosessori: AMD Athlon 64 X2 5600+ Muisti: 4 GB Näytönohjain: ATI Radeon HD 3850 Käyttöjärjestelmä: Windows Vista 32 bit
No joo. Eli onhan tuo selkeästi laitonta vaikka kuinka "omistat" noita levyjä. Omistat siis käyttö- katselu- ja kuunteluoikeuden niin itsellesi kuin perheellesi ja lähipiirillesi. Mutta noilta levyiltä otettua materiaalia et tietenkään saa esittää julkisesti ilman copyright-omistajien lupaa. Se on sitten toinen asia että netti on täynnä enemmän tai vähemmin laitonta materiaalia, eli tämä on taas jonkun muun kuin minun ongelma...[/quote]
Jaaha, no sitten tämän ketjun voi varmaan lukottaa tai poistaa, kerta tuo on laitonta. Löysin sitä paitsi jo ratkaisun ongelmaani siinä mielessä, että tilaan Yhdysvalloista ohjelman, jolla tuo muunto onnistuu. Täytyy sitten muutama kymppi maksaa, kun ei mikään ilmaisohjelma tuota muunnosta tee, tuo tekee testieni mukaan. Laittakaa sitten kaikin mokomin minulle bannia, kun kerta en tietänyt, että tuollainenkin on laitonta.
ImTOO MPEG Encoder Standard, sillä tuo homma hoitui hyvin. Varmaan senkin kanssa saa vielä hienosäätää tuota hommaa, mutta mieluummin minä tuolla tavoin teen kuin lataan kaiken Internetistä.
Kysyin digivivedeo.fi sivuilta tuosta .vob ongelmasta. Mullakin pinnacle käytössä. Tuli vastaus Et tarvitse Pinnacle Studio 10 lisäksi mitään muuta ohjelmaa. Studioon voi tuoda videoa editoitavaksi suoraan tietokoneen DVD-asemaan laitetulta DVD-levyltä. Laita DVD-asemaan haluamasi levy, sitten Studion Muokkaa tilassa, klikkaa vasemman yläkulman Tiedosto tekstiä ja auenneesta listasta valitse Tuo DVD-nimikkeitä, jolloin aukeaa ikkuna, jossa voit katsella asemassa olevaa dvd levyä. Laita ruksit kohtiin jotka haluat tuoda Studioon. Voit antaa tuotavalle levylle myös nimen, tunnistuksen helpottamiseksi. Sitten klikkaa Tuo painiketta, senjälkeen tuonnin etenemistä voit seurata palkista. Liekö apua sulle _________________
Ei onnistunut. "DVD on joko kopiosuojattu tai lukittu", tuli vastaukseksi. Ainoa toimiva tapa on nähtävästi purkaa tuo kopiosuojaus DVD Shrinkillä ensin ja sitten vielä muuntaa ne syntyneet vob. tiedostot toiseen muotoon. Idea sinänsä oli hyvä.