Useita tunteja vanhoja viestejä selasin,en löytänyt vastausta tähän kyssäriinitääkö xvid-leffojen kanssa käyttää jotain muuta tekstityssoftaa kuin vobsubbia,vai onko vain sattumaa että ainoat xvid-leffat jotka mulla on,eivät näytä tekstejä?Vobsub kyllä käynnistyy,mutta tekstejä ei näy eikä kuulu,kokeiltu useita tekstitiedostoja sekä näpelöity vobsubin asetuksia.Divx:t toimii kyllä.
Kyllä se toimii divx-, xvid-, mpeg1- ja mpeg2-tiedostoilla, kunhan vain polku on aseteltu oikein ja tekstitiedosto nimetty oikein. Jos ei, niin vikaa on asennuksessa tai asetuksissa.
Tekstitiedosto on nimetty kuten leffa,eri pääte.Ja alapalkkiin tulee se vihreä nuoli jota klikkaamalla pääsee asetuksiin.Kaikissa eri sub. tai srt.tiedostoissa näyttää olevan oikeat tekstit ja ajoitukset.
Ja vielä huomasin että kun laittaa leffan pyörii ja klikkaa sitä nuolta ja laittaa ruksin "show OSD statistics",niin molemmissa xvid-leffoissa frame number ei rullaa vaan siinä on joku 9-numeroinen luku jossa numerot välkkyy miten sattuu,voiskohan kuitenkin mun xvid-codecissa olla jotain hämärää?Täytynee tutkia.
Oon pyörittäny Vobsubia ihan oletusasetuksilla+nimenny siis leffan+tekstitiedoston samannimiseksi. Ei vaan aina toi Vobsub meinaa startata ollenkaan. Mitä siis säädän, et Vobsub lähtis aina puskemaan tekstejä? Eipä oo muu auttanu Vobsubin lakkoillessa ku vetää muuta tekstityssoftaa alle :C
Oletko kokeillut ffdshowlla laittaa niitä tekstejä ja vieläpä uusimmalla versiolla. Luulisi tuolla, koska on kaikki samassa paketissa. Ja oletko lisäksi kokeillut muita versioita xvid-koodekista (vanhempia tai uudempia versioita).
Nytpä rupes tekstit tulee,heitin vanhan xvid-codecin mäkeen ja näiltä sivuilta nappasin uuden,nyt se framenumber juoksee normaalisti.Joskus kyllästyin leikkii noilla codeceilla ja joku kehui ffdshowta,asensin sen ja vanhatkaan videot ei enää näkyny.Tosin syynä varmaan oli E.V.O.K.