Voddler Linuxissa, flash-soitin

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by remix, May 23, 2010.

1. remix

remix Member

Trophy Points:
    16
    Onnistuuko Voddlerin käyttäminen Linuxissa mitenkään? Tässä uutisessa mainitaan flash-soitin, mutta sellaista en ole löytänyt. Trailereita näyttää olevan flashinä ja ne näkyvät, mutta itse elokuvia varten pyydetään aina lataamaan Voddlerin oma sovellus.

Kaipa se XP pitää kaivaa kaapista...

2. remix

remix Member

Trophy Points:
    16
    Tutkiskelin asiaa ja selvisi, että flashin kautta elokuvia ei saa katsottua ja linux sovellusta ei ole.

Löysin kuitenkin ohjeen, joka neuvoo kuinka Voddlerin saa pelaamaan Winen avulla. Voddler vaatii selain pluginin, joka on saatavilla vain Windowsille ja Macille, mutta varsinainen Voddler-sovellus on Adobe Air-softa. Ideana on, että Winen ja Windows-firefoxin avulla hoidetaan tunnistautuminen Voddleriin, mutta itse Voddler-sovellusta ajetaan Linuxin natiivilla Air asennuksella.

Tuolta ohjesivulta löytyy skripti Voddlerin asentamiseen Ubuntuun. Itsellä on kuitenkin käytössä 64-bittinen Debian ja Adoben Airia ei saatavilla 64-bittisenä. Adoben ohjetta soveltamalla sain kuitenkin 32-bittisen Airin toimimaan.

Nyt olen siinä tilanteessa, että wine-Firefox käynnistää Linux-Airin pyörittämän Voddler-sovelluksen ja alkaa näyttämään ennen ilmaiselokuvaa näytettäviä mainoksia. Mutta kun varsinaisen elokuvan pitäisi alkaa, tulee virheilmoitus ja yhteys katkeaa. Epäilen tämän liittyvän jotenkin Airin käyttämään libssl:ään ja salaukseen. 32bit-Airin asennus oli vähän kikkailua ja voi olla, että kirjastoissa on jotain häikkää.

Pitää jatkaa harjoituksia myöhemmin, jos viitsii. Linuxin Air ei tue rautakiihdytystä, joten koneelta vaaditaan jonkin verran potkua. Saattaisi olla helpompaa pyörittää Windowsia virtuaalikoneessa.

PS. tuli vähän väärä keskustelualue valittua, kun alun perin oli tarkoitus selvittää Voddlerin flash-sovelluksen olemassaoloa.

Share This Page