mietin sitä ku ei jaksais vetää piuhaa niin pitkälle ni voiko ostaa uuden adsl modeemin ja kytkee siihen netin!! et toimiiko kaks modeemia samassa talossa ihan normaalisti.
Itse asiassa oon miettiny ihan samaa. Kun meillä on aika iso talo, ja meillä on niiku itäpäässä puhelinpistoke ja länsipäässä kans. Eli jos näihin molempii pistokkeisii iskee modeemin, toimiiko? Ei tarvis olla lanipiuhaa pitkin taloa tai vaihtoehtosesti ei tarvi puhkoo seiniä turhaa. Langaton on vielä melko tyyris ja Linuxin kanssa vähän epävarma tueltaaki...
Ei taida toimia, itse kokeilin ja ei toiminu kylmintään enkä koittanu säätää. Toisen kun sammutti niin toimi ja toisin päin.
Ei toiminut kaksi modeemia yhtäaikaa ainakaan mulla, soneran liittymässä, eli toinen oli ulkoinen modeemi/reititin ja kun kokeilin samaan aikaan toisessa koneessa olevaa sisäistä modeemia niin eipä toiminut... eli se minkä laittoi ensin päälle toimi, mutta toinen ei muodostanut yhteyttä
Toimii mutta ei yhtaikaa. Langaton kallis? Tukiasema ja 2 korttia maksaa yht.reilun satasen. Ja silloin molemilla voi surfata yhtaikaa
Hei mulla on niiku perus motukka, jossa on neljä paikkaa. Eiks niihi sais jotaa sellasii lisäjuttuja, että tuikkaa jonku mutikan motukan lanipaikkaa ja se lähettää jotaa signaalii. Sitte mun koneesee tuikattais joku toinen mutikka joka vastaanottaa signaalia. Onko jotaa tällasta olemassa?
No kyllähän samaan taloon saa kaks adsl modeemii, mut siin vaan ilmeisesti pitää olla myös kaks yhteyttä. Itse pistäisin ihan kunnon lanin pystyyn, mutta kun kaikki ei osaa/pysty silleen tekee ni varmaan kannattaa hankkii wlan. aluks en tajunnu et Erkkimon on senior member, mut kun tajusin ni en viitti vastata siihen mitään