Oon tässä viime aikoina kirjoitellut kaikenlaista päiväkirja-tyylistä tässä koneella ja mieleen on juolahtanut, että voikohan kansiolle asettaa salasanaa, jolloin vain minä pääsisin sen avaamaan? Vai kannattaako siirtää salaisemmat jorinat koneelta suosiolla pois ? Omalle XP-puolellenihan mulla salasana on, mutta silti mun kansiot voi avata muidenkin tilien kautta.
Ainakin jos laitat ne tiedostosi käyttäjäprofiilisi omiin tiedostoihin, niin niiden pitäisi olla windowsin salasanan takana ja muut eivät pääse niitä avaamaan. En tiedä voiko yksittäiselle kansiolle laittaa salasanaa, ehkä jonkin erillisen ohjelman avulla.
Ande_ : Ne on mun omissa tiedostoissa, mutta kyllä sinne pääsee toisenki käyttäjäprofiilin kautta.. Siis vaikka mun profiili on salasanan takana.
ei siihen saa salasanaa mutta voi laitaa ykstyiseksi: klikkaa kansiota oikeella hiiren painikkeella -> ominaisuudet -> jakaminen ja sielt sit "tee tästä kansiosta yksityinen"
Kyllä yksittäisiä kansiota/tiedostoja voi laittaa salasanan taakse. Itsellä ei tosin ole minkäänlaisia kokemuksia tällaisista ohjelmista, mutta parin minuuutin googlauksella löyty tämmönen http://www.toplang.com/filelock.htm