Voiko koneen käynnistää "lepäävällä siilillä"?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by jflurrie, Oct 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jflurrie

jflurrie Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen etsimässä vikaa koneestani ja tässä irrallinen kysymys:

Voinko käynnistää koneeni ilman, että siili on kunnolla paikallaan? Siis, olen ottanut prosessorin irti ja sen takaisinlaittamisessa on melkoinen homma, mutta noin kilon painoinen cooleri (Scythe Ninja 3) voisi kuitenkin huomattavan helposti nojata tuon prosesorin päällä.

Koneen ongelma on lyhyesti ottaen niinkin yksinkertainen, että ruudulle ei tule kuvaa -> käyttäisin prosessoria ihan max puoli minuuttia tuossa, että saisin testattua taas jotain. Prosessori on i5-3570k ja olen kuullut jostain, että Intelin prossuissa on tämmöinen "ylikuumenemissuoja", jolla prossu _voi_ toimia jopa kokonaan ilman siiltä (ilman tahnaa/ruuvailuja, onko se yksi ja sama?), se on vain - tietysti - ihan tajuttoman hidas kun siihen on isketty kaikki mahdolliset rajoitukset päälle.

Jos olet muuten kiinnostunut tuota vikaani selvittelemään, niin ketju on täällä:
    http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-123/kone_buuttaa_itsensa_5_sekunnin_jalkeen_ei_kuvaa-966532/
    mutta tässä ketjussa etsin siis vastausta tuohon voiko konetta ylipäätään laittaa päälle tähän tapaan ilman prosessoricooleria, vai onko se entinen prosessori sekunneissa?

2. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Olet tuossa toisessa ketjussa aloittanut keskustelun koneesi ongelmasta, joka liittyy samaan asiaan, joten parempi jatkaa siellä, koska siellä on jo taustatietoa ongelmastasi olemassa. Voit editoida "Muokkaa viestiä" toiminnolla tämän lisä kysymyksesi sinne jatkoksi.
    Lukkoon.

Last edited: Oct 8, 2013
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page