Voiko korkeakouluverkko olla syy?

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by flexys, Sep 25, 2009.

1. flexys

flexys Member

Trophy Points:
    11
    Terve. Eli mulla on sellainen ongelma, että kun olen nyt muuttanut Turkuun ylioppilaskylään ja huomannut, että täällä latausnopeudet ovat ihan surkeat. Asunto kuuluu siis korkeakouluverkkoon ja yhteys on jotain luokkaa 8megaa.
    Huomasin,että täällä µTorrent valittaa jostakin portista ja samoin Vuze näyttää keltaista naamaa. Sen jälkeen olen tehnyt kaiken mitä tolla sivulla lukee: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-524/Utorrent.htm ..mutta ei näytä tepsivän, portit ovat vieläkin kiinni.
    Onko mahdollista, että tässä verkossa on jonkinlainen palomuuri, joka estää näiden torrentohjelmien portin avaamisen vai täytyykö mun tehdä vielä jotakin muuta? Omasta palomuurista mainittakoon sen verran, että olen kyllä kokeillut sammuttaa sen ja samoin windows-palomuurin, mutta ei auta. Jos syy on tosiaan tässä verkossa, niin onko mitään konsteja, miten sen ne portit sais auki?
    Kiitos vastauksista etukäteen.

2. Dreamlore

Dreamlore Regular member

Trophy Points:
    46
    Menet sanomaan sille joka tuon verkon ylläpidosta vastaa, että haluat portit auki jotta voit warettaa. Todennäköisesti lähtee kyllä se vähäkin nopeus pois.

Share This Page