Tilasin tieteenkuvalehden ja sen mukana tuli nordic: mp 4 soitin. Olen laittanut siihen musiikkia ja videoita mutta kun olin laittamassa siihen yhtä leffaa huomasin että tila on lopussa eikä siinä ole muistikortti paikkaa (leffa olisi vienyt melkein koko tilan)joten onko mahdollista hankkia jonkunlaista virtuaallista kovalevyä siihen ???
Termit suoriksi aluksi Virtuaalinen kovalevy = massamuisti(asema), joka käyttää laitteen omaa fyysistä tilaa. Ei siis tuo lisätilaa. Ja ihan suoraan voin sanoa, että joko tyydyt tuohon muistimäärään tai hankit uuden. Ellei sinulla satu olemaan insinööritutkintoa ja vuosien kokemusta mikrojuottamisesta. Tai sitten vaan pilaat laadun pakkaamalla videon muodottomaksi.
Turha niitä videoita on sinne soittimeen viedä "täyslaadulla" kun se näyttö on niin pieni. Eli kato mikä sen näytön tehollinen resoluutio on ja pakkaa se video jollain softalla sopivaan resoon ja pienellä bittinopeudella. Pakkausohjelmaksi esim Avidemux, Virtualdub, Super, jne.
No miten mä voin saada tietooni sen resoluution ja jos muutan sen leffan niin säilyykö se alkuperäinen video silti koneellani ???
Opastan Avidemuxilla, koska en muista enään VD menuja. 1. Selvitä mikä on MP4 soittimesi kuvan natiivi resoluutio. Eli minkälainen näyttö siinä on(esim 320x200, tjsp). 2. Avaa haluamasi video Avidemuxilla. 3. Vasemmalla olevasta Video valikosta vaihda Copy -> Mpeg4(lavc) 4. Valitse Videon alta Filters. -Filttereissä valitse tuplaklikkaamalla Transform - MPlayer Resize -Anna Width ja Height arvoihin se MP4 soittimen näytön resolutio. -Paina OK ja sulje filtterimanageri. 5. Valitse Videon alta Configure. -Valitse Encoding Type - Two Pass ja Target Size on lopullisen videon koko(ilman audiota). -Paina OK. 6. Valitse Audion alta Copy -> Lame -MP3 pakkausasetuksessa pistä vaikka Stereo 96kbps ABR. 7. Formaatiksi valitse AVI tai MP4. (kumpikin saattaa toimia soittimessasi) 8. Paina Save ja valitse mihin uusi Videosi tallennetaan ja millä nimellä. Muista pistää sen nimeksi esim videonnimi.avi tai videonnimi.mp4 että se tunnistuu oikein videoksi. 9. Testaa toimiiko.