Moro! Minulla on Fujitsu Siemens Amilo Pa 3515 läppäri, jossa on vista. Haluaisin asentaa läppäriini xp:n. Eli saako takuun aikana vaihtaa käyttistä ilman, että takuu menee umpeen? Kiitos!
Käsittääkseni takuu ei koske käyttöjärjestelmää muutenkaan, joten anna palaa vain. Säilytä kuitenkin mahdollinen recovery osio koneella, jolloin voit asentaa sen Vistan sinne vielä takaisin.
Onkohan asia noin yksioikoinen? Kyseessä on siis laitteen mukana tullut OEM-käyttis. Toisin kuin retail-versioille, OEM-versioille ei Microsoft anna mitään takuutaa eikä tukea. Laitteen toimittajan antama takuu koskee tällaisessa tapauksessa myös alkuperäistä käyttöjärjestelmää sikäli, että ongelmatapauksessa takuuaikana toimitetaan asennuslevy tarvittaessa ilmaiseksi. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että käyttöjärjestelmän vaihtaminen ei saa vaikuttaa itse laitteen takuuseen. Saihan Vista Business-paketin mukana aikoinaan downgrade-levyn, jolla Vistan sai muutetuksi XP-Pro:ksi
Mjoo kovin yksioikoinen tuo asia ei varmastikkaan ole. En itsekkään ihan varma asiasta ole, on vain sellainen käsitys.