Voinko vaihtaa kannettavani näytönohjaimen?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by InDy_92, Jul 7, 2012.

1. InDy_92

InDy_92 Member

Trophy Points:
    11
    laitan tämän uudelleen, koska en tiedä menikö ensimmäinen koskaan perille :D

mutta siis tahtoisin tietää että voiko kannettavaani vaihtaa näytönohjainta, sillä

tämä nykyinen on jo aika romu, tökkii tosi usein, eikä mikään kiva peli toimi, tai pätkii todella paljon :(

en itse tiedä koneista enempää kuin naapurin toopekaan, joten kaikki apu kelpaa !

tietokone on Acer Aspire 7720Z 320gb kovolla, ja tässä muut tiedot jotka tässä lukee:

intel pentium duel core processor T3400
    (2.16GHz, 667 MHz FSB, 1MB L2 cache)

Up to 358MB mobile intel graphic media accelerator X3100

2GB DDR2

------

jos on jollain mitään sanottavaa että onko edes mahdollista, ja mitä se maksaa niin kertokaa mielellään :)

2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Tuon ajatuksen voit haudata ihan suosiolla, alkaa miettiä pelikannettavaa mikä maksaa reilun tonnin tai sitten pöytäkonetta minkä saa nykysellään aika edullisesti jos saa palikat itse kasattua.

3. InDy_92

InDy_92 Member

Trophy Points:
    11
    no voi ei :(

mutta tietääkö joku onko tuohon edes mahdollista vaihtaa näyttistä?

se minua kiinnostaa.

ja jos voi, niin mistä tiedän mikä siihen sopisi ? :)

4. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Näyttäisi googlen mukaan olevan pintaliitoskomponentti tuo näytönohjain, eli kiinteä osa emolevyä. Toisinsanoen, näytönohjainta ei voi vaihtaa. Mikäli vaihtaminen olisi edes yleensä mahdollista, sopisi kannettavaan hyvin harva näytönohjain eikä silloinkaan toimivuus ole taattu. Jäähdytysjärjestelmä on myös tehty yleensä vain tietylle näytönohjaimelle, koska näytönohjaimien piirilevyt eivät ole samoilla paikoilla ja itse näytönohjaimien fyysiset mitat ovat erilaiset.

Share This Page