osaako kukaan neuvoa minua. en oikein tiedä tietokoneista mitää. kun yritän asentaa kannettavaa windows xp käyttistä niin asennus vaiheessa mulle tulee sininen näyttö jossa lukee: tarkista tietokone virusten varalta. poista kaikki äskettäin asennetut kiintolevyt ja kiintolevy ohjaimet. tarkista kiintolevyn kokoonpano ja mahdollinen päätevastus. etsi mahdolliset viat kiintolevyltä suorittamalla CHKDSK/F ja käynnistä sitten tietokone uudelleen. Miten pystyn tarkistamaa onko mun kannettavassa mitää viruksii tai muuta, kun koneella ei pääse käyttöjärjestelmää tai sit siitä kovalevyltä on poistunut se. kannettava on hp. *edit:Quiote*
7. ÄLÄ KIRJOITA KAIKKEA ISOLLA, SITÄ ON IHAN USKOMATTOMAN HATTUMAISTA LUKEA ja voit olla varma, että ihmisiä ei kiinnosta vastata sinulle.
Oisko tämä: 7. ÄLÄ KIRJOITA KAIKKEA ISOLLA, SITÄ ON IHAN USKOMATTOMAN HATTUMAISTA LUKEA ja voit olla varma, että ihmisiä ei kiinnosta vastata sinulle. Jaahas, stalacave oli nopeempi.
josba323, käytä viesteissäsi mielummin muotoiluja (lihavointi, kursiivi, lainaus ym.) kuin ISOLLA kirjoitettua tekstiä koska sitä todellakin on ärsyttävä lukea. Voit olla varma että monet jättävät viestisi lukematta ihan pelkästään sen takia. Toiseksi, mene lukemaan ne säännöt oikeasti, tuo "no onpas toiki juttu" asenteesi ei tiedä hyvää jatkon kannalta.. Keskustelualueiden säännöt
Onko läppärissä ollut ennen XP? Onko läppärin oma asennuslevy? Jos ei ole ollut ja/tai ei ole oma asennuslevy, voi vika olla puuttuvissa ajureissa. Silloin voit kokeilla vaihtaa biosista AHCI-asetuksen. Biosiin pääsee koneen käynnistyessä painamalla jotain näppäintä. Se voi olla esim. F2, F10 tai DEL. Viruksia voi skannata koneelta boottaavalta skannauslevyltä (vaikkei tässä tapauksessa niistä varmaankaan ole kyse) Eri valmistajien Täältä löytyy uudempi versio Kasperkysta: RescueDisk10 http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/ tai http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Kaspersky-Rescue-Disk.shtml
läppärissä on ollu alkuperäisesti vista. mulla on ihan alkuperäinen xpn asennus levy. mutta kiitos noista tiedoista. täytyypi kokeilla.
7. ÄLÄ KIRJOITA KAIKKEA ISOLLA, Sääntö ei tarkoita ettei saa käyttää isoja kirjaimia. Niitä kannattaa käyttää (kielioppisääntojenkin mukaan) virkeen alussa. Se helpottaa lukemista. Jonka seurauksena fiilis ei oo v******, jolloin vastaushalut menee. Alkuperäinen eli täysasentava xp-cd, sillä valitset 'Poista osio(t)' ja sitten luot uudet. Tai vähintään vaat formatoit kovon sen asennuksen alkuvaiheena. Lähtee virukset kovosta ja voit unohtaa virustarkistuksetkin sitten.