Volume lukko linuxiin.

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Gurumies, Jun 9, 2007.

  1. Gurumies

    Gurumies Member

    Joined:
    Jun 3, 2006
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tietääkö kukaan onko linuxiin olemassa volume lukkoa, niinkuin XP:hen ja Vistaan? Esim tyyliin volumelock 2.0 tyylinen ohjelma.
     
  2. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    Tuota en tunne. Ja voisi olla tarpeen yöaikaan - kun on tehokkaat stereot koneessa kiinni. Itse käytän Amarokissa Replaygain scriptiä, joka kyllä voisi toimia paremmin. Mutta tuo toimii vaan musassa. Muut voi sitten kertoa mplayer, xmms ym softien normalize tai replaygain palikoista kun itse pyöritän vaan Amarokkia.
     
  3. sohlo

    sohlo Member

    Joined:
    Sep 16, 2004
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    kävisikö ihan skripti? tyyliin:
    tuo 50 meinaa master 50% ja tarjoaa cronin ajettavaksi tiettyinä
    kellonaikoina vaikka sit sen 50% ja toisen skriptin 100% ??

     
  4. sohlo

    sohlo Member

    Joined:
    Sep 16, 2004
    Messages:
    86
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    niin no. eihän tuo kuiteskaan "lukitse" sitä voimakkuutta mutta muuttaa kyllä. ei taida kelvata.
     
  5. Sakarias

    Sakarias Active member

    Joined:
    Oct 26, 2004
    Messages:
    1,806
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    68
    mitenkäs toi volumelukko toimii. Monelle soitto-ohjelmalle on saatavissa äänen tasottajia tai tasaajia, jotka saa kaikki biisit kuulumaan samalla äänenvoimakkuudella. Mutta äänilähteitä on paljon, Selaimessa makromedia flass ja muut liitännäiset. Jos paljon eri soittimia kaffeine, mlayer, xmms, amarok, työpöydän huomautukset niin noiden kaikkien äänien saaminen tasapainoon on työlästä. Tässä ykspäivä meinas korvat mennä kun asensin kuulokkeet päässä yhtä käyttistä...kun en jaksanut muuta liittää asennuksen ajaksi. Mutta noita voi säätää. Itse olen poistanut konsolin piippaukset, k3b:n torvensoiton jne... Ekan levynpolton jälkeen meimas mennä ruoka väärään paikkaan kun k3b täräytti fanfaarinsa ja masteri oli vahingos täysillä. naapurikin pelästy.
     

Share This Page