VPN yhteys/Etätyöpöytäyhteys

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by D0RiEn, Dec 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2006
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Koulussamme on siis joillakin nettisivuilla estoja, ja ajattelin että auttaisi jos käyttäisin koulussa omaa konettani, eli etätyöpöytäyhteyttä. Mitkä olisivat hyviä toimivia keinoja? Molemmissa koneissa on Win Xp. Eräs kaverini harrasta moista myös ja onnistuukin, mutta hän ei osannut neuvoa, koska ei ollut itse tehnyt sitä.
    Rämpläsin äsken ton VPN yhteyden kanssa. Olisiko siitä mihinkään? Miten sitä käytetään? Tein tämän ohjeen mukaan: http://www.saunalahti.fi/elepal/vpnohje/vpnclient.html

    Miten nyt siellä toisella koneella saan ton ihme VPN yhteyden tai siis mitä niinku teen ensiksi, mistä aloitan? Oon ihan hukassa.

    Ja sitten vielä onnistuuko etätypöytäyhteys koneelta, jossa on modeemi eli siis pitää aina soittaa kun menee verkoon? Itselläni lähiverkkoyhteys.

    Mutta jos on olemassa jotain muitakin etätyöpöytämahdollisuuksia niin kertokaa ihmeessä. Olen kyllä koittanut tuota windowsin omaa etätyöpöytäyhteyden luomista, johon pitää kirjottaa vain IP, mutta se ei ainakaan toiminut.
     
    Last edited: Dec 30, 2007
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page