eli ois tulossa kone paketissa ja mietin että mikä virusten torjuntaohjelma kannattaa ottaa?saa olla maksullinen mutta ei saa maksaa tyyliin 200€.... voi olla ilmanenki mutta pitäs olla semmonen joka ois kokoajan päällä ja päivittäs itteänsä..
Microsoft Security Essentials hoitaa viiruksentorjunnan oikein hyvin. Ilmainen ja päivittää itsensä automaattisesti. Voi esimerkiksi ajoittaa tarkistuksen tiettyyn päivään ja tiettyyn kellon aikaan ja ohjelma tarkistaa päivityksen automaattisesti ennen skannauksen aloittamista. Löytyy myös reaaliaikainen suojaus. Palomuuria ei ole, joten se pitää hoitaa erillisellä ohjelmalla. Edit. on myös yllättävän kevyt ohjelma. Ei huomaa käytössä ollenkaan. Tarkistuksen aikana voi tietenkin haukata vähän enemmän tehoja, mutta reaaliaikainen suojaus ei hidasta normaalia käyttöä. edit2: Microsoft Security Essentials siis, ei Windows Security Essentials.
Avast on toinen järkevä ohjelma itse olen käyttänyt 2v ja sillä saanut viirukset pdettyä loitolla. Windows 7 mukana tuleva palomuuri hoitaa hommansa, sekä scranneri scannaa minulla tietyn väliajoin. Päivittää itsensä, joskus sanoo että isompi päivitys saatavilla silloin klikkaat kuvaketta ja päivityy hetkessä. Iso plussa on myös ohjelman keveys.
En suosittelisi käyttämään Windowsin omaa palomuuria, ainakaan ainoana. Sen verran olen lukenut paskaa siitä. Laita vaikka Comodo palomuuriksi, ilmainen ja hyvä
Niin ei se XP:llä kovinkaan kummoinen ollut. Vistalla vähän parempi ja Windows 7:ssä hoitaa kyllä hommansa varsin hyvin, eikä rasita konetta ollenkaan.
Minä olen käyttänyt Windowsin palomuuria jo 5 vuotta eikä viruksia ole tullut. En asenna koneelle ylimääräistä raskasta palomuuri softaa kun Windowsin oma toimii hyvin.
Itse päädyin vanhalla ja uudellakin tietokoneella Vipre Antivirus -ohjelmaan, jossa on virustentorjunta, active protection, e-mail scanner ja palomuuri mukana. Erittäin kevyt ja nopea, sekä löytää virukset ja osaa tuhota ne. Suosittelisin, koska tietokoneen kuormitus on minimaalinen sekä käynnissä olevat prosessesseja on vain 3. Nortonia en tosiaankaan suosittele, koska se on nykyään helposti ohitettavissa. avast! antivirus on ihan toimiva, mutta ainakin vanhalle koneelleni liian raskas, sekä vanhat kokemukset ovat muuttaneet omaa mielipidettäni siitä. Virustorjunnan valitseminen on nykyään aika hankalaa, joten suosittelisin lukemaan arvosteluja ennen kuin päätät minkä hankit.
Ja mistähän sinä sen tiedät? Juuri tuon takia se Windowsin palomuuri on paska. Kun ei se tee mitään, ei havaitse mitään. Vai oletko joskus nähnyt Windowsin palomuurilta ilmoituksen jostain tietomurtoyrityksestä tms?
Eipä kyllä ole kukaan ilmoitellut ,että Windowsin palomuurista oisi jotain tullut läpi.Käyttänyt jo monta vuotta no problemo,apuna firewall controll tai jotain,ulospäin menevää liikennettä varten.Eipä nuo muutkaan käytössä olleet palomuurit havainneet mitään murtoja, elikkä ei tullut mitään hyökkäyksiä.