mitä teen virustorjunta poisti minulta melkein kaikki exet kun virus oli kopioinut ittensä jokaiseen mitä koneessa suunnille oli?
Sinulla saattaa olla sama onkelma kuin minulla. Jos katsot nykyisiä pikakuvakkeitasi jotka johtavat Program Filesiin, niihin jokaiseen on varmaankin ilmestynyt tuo "\Data\Resources\" väliin. Uskoisin että jokaiselle Program Filesissä sijaitsevalle .exe -tiedostolle virus rakentaa viereen piilotetun alakansion \Data\Resources\ ja sinne samannimisen .exen, ja ohjaa kaikki koneellasi olevat pikakuvakkeet näihin uusiin tiedostoihin. Luulisin että OIKEA internet explorerisi on tallessa, C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE. Mutta millä ohjelmalla havaitsit virukset? Itse olen kokeillut 10 eri skanneria eikä yksikään ole havainnut niitä.
Tähän minäkin haluaisin vastauksen sillä sama virus jyllää omallakin koneella. Edit* Pienellä googlauksella löytyi tuo virus jo tästä listasta: http://www.antiviruslab.com/newentries.php?lang=gb ja sieltä näköjään jonkun trialin saa käyttöön niin voisi kokeilla. Edit 2* Tuota ohjelmaa en suosittele. Triali sanoi heti asennuksen jälkeen olevansa vanhentunut ja sen poistamisessa tuntuu olevan myös ongelmia. Ewido tunnisti uusien päivitysten jälkeen viruksen ja nyt se tuntuu lähteneen.
f-secure yms sen saa takaisin toimimaan kun laittaa sen sinne oikeaan exeen ja huomasin sen että joku virus on kun laittoi että sallitko yhteyden kohteeseen " " ja tiedoissa oli esim c:\program files\joku?\data\rescoures\joku.exe ja myös pikakuvakkeet lakkasivat toimimasta