Katiskalla on käynyt rosvo. Ajattelin asentaa webkameran metsään - mitä kaikkea tulisi muistaa? Virtalähteet, yhteydet, ylipäänsä kaikki mahdollinen etc.
Suosittelen katiskan piilottamista risuilla. Epäilen vahvasti että muuan trolli olisi käynyt nappaamassa kalasi.
Jos laitat metsään, niin suosittelen langatonta. Jos kuitenkin jostain syystä piuhalla, niin itse "rikoin" omasta vanhasta sen merkkivalon. Kaikki kamerani eivät pelittäneet ilman jatkovirtaa 6m piuhalla. Eräs halpiskamera sen sijaan toimi. Muista kanssa että webbikset ei tykkää pimeästä. Säädökset pimeän mukaan, kokeile monesti eri asetuksia. Testaile koe-otoksia ja katso jos saat esimerkiksi tallennetun materiaalin ehostamista videosoittimen säädöistä. Jos mahdollista, valaise itse kuvattavaa aluetta.
Kannattaa vaihtaa katiskan paikkaa johonkin mistä ei voro heti huomaa. Huomaamattomuutta voit tehostaa, jättämällä katiskan sattumanvaraisesti veteen ilman minkäänlaita merkkipoijua. Näin et välttämättä edes itse muista katiskasi sijaintia, ja näinollen rosvo ei voi kiristmällä tai kiduttamalla sinua saada katiskasi paikkaa selville.
Riistakamera voisi olla yksi vaihtoehto, aika kallis vaan. http://metsastys.eratukku.fi/scout-guard-riistakamera-sg-550-p-1147.html